Alla inlägg under augusti 2006

Av Jossan - 31 augusti 2006 14:47

Om ca 24 timmar befinner jag mig inte längre i exil. Undrar ifall jag kommer att vara lika flitig på bloggen då.Får väl börja med att byta namn på den...

Av Jossan - 31 augusti 2006 13:40

Sambon berättade för mig igår att han har fått chans att göra en ny musikvideo med hårdrocksbandet Cloudscape. Jag tycker att det är jätteroligt för honom. *tycker att han är superduktig* En av hans, enligt mig, bästa videos med bandet Pain of salvation:Pain of Salvation - Ashes

Av Jossan - 31 augusti 2006 11:56

Fick ett jättefint mail av en arbetskamrat precis. "Jag skriver ner mitt "tack och hej"eftersom det är så jobbigt att sätta sej och prata om det. Jag fick bra vibbarpå Dej direkt när vi träffades på intervjun. Både NN och jag rekommenderadeDej direkt inför chefen och våra kollegor när vi intervjuat Dej. Och vi haraldrig haft anledning att ångra oss. Även om Du hade tunn erfarenhet i det lägetså tyckte vi direkt att Du var en underbar person. Och det har vi heller aldrigfått anledning att revidera. Det har varit roligt att vara i Din närhet - tyvärrhar vi ju inte jobbat så mycket ihop rent praktiskt. Du har allt vad som behövsför att fortsätta att vara en god socialarbetare (och människa). Lycka till pånya jobbet och med Livet i stort. Du är alltid välkommen åter till Skumby förlångliga tider eller korta visiter. Kramar XXXX"

Av Jossan - 31 augusti 2006 11:41

Online köp är svåra att undvika när man sitter framför datorn hela dagen. Bor man dessutom i en håla där den enda affären som finns är "Anna-Lisas mode" och en färg-affär (som systembolaget har som sitt utlämningsställe!) så blir en shopaholic som jag nästan galen. Då blir det lätt att man faller för frestelsen att shoppa online. Så, nu har jag köpt Madonnas barnbok "Englands rosor" till mig o en till väninnans barn och en DVD dokumentär om Guns´n roses. Plus beställt bredband och telefoni från Com hem. Bra jobbat!

Av Jossan - 31 augusti 2006 11:21

Madonnas egna blogg!!! Ofattbart.Madonnas blogg

Av Jossan - 31 augusti 2006 09:25

*Tjohoo* Idag är det min sista arbetsdag här i Skumby. Känns ganska så konstigt, men givetvis alldeles underbart också. Inte för att jag inte har trivts på arbetsplatsen, utan för att jag snart är på väg hem till mitt älskade Malmö. Jag har varit så upptagen av att räkna ner till sista dagen att jag helt glömt bort att vara nervös inför första dagen på mitt nya jobb på måndag! Jag antar att nervösiteten kommer att göra sig påmind söndagkväll och jag kommer antagligen inte att kunna få en blund. Nåja, kul och spännande ska det bli i alla fall. Jag hoppas att det är lika intressant och givande arbete som jag föreställt mig.

Av Jossan - 30 augusti 2006 13:13

Läste på en väns blogg om att hon hade gjort ett "livsstils-val-test". Alltså livsstilen skulle svara på hur man skulle rösta. Enligt testet lever jag så här: 59% V58% Fp 57% Mp 43% S 39% Kd 38% M 36% CJag förstår dock inte deras procent system....Medans mina åsikter hamnade så här:60% M 56% Kd 55% Fp 54% C 45% S 43% Mp 37% VSlutsats: Tydligen lever jag som en vänsterpartist och tycker som en moderat. Märks att man är tvilling eller hur?

Av Jossan - 30 augusti 2006 10:08

*Tidelipom* bara två arbetsdagar kvar *tidelipom*

Ovido - Quiz & Flashcards