Alla inlägg under april 2007

Av Jossan - 27 april 2007 13:29

Nu ska jag rusa iväg till tåget!

Åker till Strömstad idag och ska vara där över helgen och göra byen osäker!

Hinner tyvärr inte blogga under tiden så ni får vänta lite med rapport från konserten och helgen!

Chau!

(fortfarande inte ciao)

Av Jossan - 26 april 2007 15:45

När jag ändå är på krigsstigen kan jag likaväl skicka en känga till vissa norrmän (ja, även andra män).

Läste idag i tidningen att var femte norrman tyckte att en kvinna som blir våldtagen får skylla sig själv om hon innan våldtäkten uppträtt "flirtigt". Lika så gälller det de kvinnor som haft många sexpartners eller klär sig utmanande.


Herregud! Är vi kvar på stenåldern?

Dessutom är Norge ett land som är ljusår framåt när det gäller forskning inom sexologi och spridning av denna forskningen. Förstår då inte hur männen i landet kan ha den inställningen forfarande...trodde att de var lite mer upplysta än vi andra.(nu vet jag ju inte hur kvinnorna ser på det här eftersom undersökningen endast gällde män)


Åter igen, läs uppsatsen som två smarta tjejer skrivit: http://www.uppsatser.se/uppsats_2/20fe14ae8b.php


Av Jossan - 26 april 2007 13:58

Ugh, vad trött jag är just nu på alla som bara ska ha, ha, ha.

Va fan, tänk lite själv för helvete!

Eller folk som bråkar om petitesser och vill att jag ska lösa det åt dem.

Men, va fan, snacka med varandra - hur gamla är ni 5 eller?

Trött på ombud som hetsar sina klienter till att stämma sitt ex, när de egentligen hade kunnat lösa det bara de satt sig ner och lyssnat på varandra.

Vem ser barnen? Vem tänker på dem?

Nä, allt är bara pengar pengar pengar


Och ger man dem lillfingret så biter dom av en hela handen. Då ger de upp sitt eget ansvar och lägger det i mitt knä. "Fixa det, fixa det".

Så fan heller!

Du har själv försatt dig i den här situationen och du får minsann se till att ta ansvar för det själv. Jag hjälper gärna till men jag kan inte trolla med knäna.

Märks det att jag idag är lite trött på mitt jobb? 

Av Jossan - 26 april 2007 12:56

Jag har precis ramlat över en trevlig o rolig blogg http://carinadahl.bloggagratis.se/2007/04/



Av Jossan - 26 april 2007 11:43

 *jippie*

Idag är det konsert!

Rickie Lee Jones på KB.

Av Jossan - 25 april 2007 13:02

Herregud, snacka om dubbelmoral!

Har precis läst i tidningen om att "baddräktskungen" Panos Papadopoulos  förfasas över att den nyutsedda "Fröken Sverige" har poserat halvnaken i herrmagasinet FHM.

Nu riskerar hon att bli av med titeln – ”Det är inte den typen av tjejer som vi vill se som Fröken Sverige. Vi har gjort stora moraliska och ekonomiska satsningar i det här, och kommer att undersöka saken vidare för att avgöra om bilderna är oskyldiga eller ej" säger baddräktskungen.

Ursäkta? Oskyldiga bilder? Vad i helvete är det?

Hon ska inte se kåt ut eller visa bröstvårtorna?

Och Panos, dina fotomodeller i dina badräktskataloger, är de bilderna oskyldiga? Vad är skillnaden mellan en bikini och bh+trosa? Enda skillnaden jag kan komma på är att den ena tjejen är till för att visa upp ett klädesplagg och den andra betraktas som ett objekt och är till för att egga.

Men om det är samma tjej på bägge bilderna? Är hon "oskyldig" ena gången och förkastlig  och utan moral nästa?

Mannen bakom kameran då?

Vad är egentligen moral?


Och vad tror de egentligen att de får för tjejer till de här evanemangen? Nu pratar jag INTE om moral utan att det givetvis lockar tjejer som tycker om att visa upp sig och som tydligen inte har något problem med att strutta runt på scen i endast underkläder....oj, förlåt Panos, jag menar givetvis bikini.

Jag har dessutom svårt att tro att man inte modellat eller förekommit i reklam eller lättklädda bilder innan man anmäler sig till Fröken Sverige. Det är säkert tjejer som vill ha en karriär inom modellbranchen som söker sig till det här (fastän de säger att de vill jobba med barn och rädda världen).


För att så vitt jag vet har jag än så länge inte sett någon som ser ut som mig på de där tävlingarna....alltså under 1.60, små bröst och one hell of an ass.

Det blir väl jag som istället får arbeta med barn och rädda världen.



Av Jossan - 25 april 2007 10:32

Akuta ärenden skapar Kaos och förvirring på kontoret!

Satt precis med en stackars vettskrämd mamma med två barn under 1,5 år på mitt kontor.

Ungarna härjade och mamman grät.

Fixa plats på kvinnojouren.

Trolla fram två stora män som kunde följa med henne hem och hämta grejor eftersom polisen inte är på plats förän efter klockan 16:00. *sanslöst*

Såja, fortfarande femtielva telefonsamtal kvar att ringa eftersom jag ännu inte hunnit med det.


Passande ledmotiv idag: "Istället för musik - förvirring" med Bob Hund

Av Jossan - 25 april 2007 08:23

Ja, kan man inte skratta åt sig själv så vem fan ska man då skratta åt?

Idag ska jag göra mitt första sk. "munskrap" på en klient som säger sig inte vara far till sitt barn (som han dock en gång har "bekräftat" faderskapet för). Alltså skrapa fram lite dna från insidan av kinden på klienten och sedan skicka iväg det till rättsmedicinalverket.

Känner mig som värsta CSI agenten.

Fast nyss så fick känslan sig en rejäl törn. Jag stod inne i arkivet och försökte att leta reda på rätt test när en kollega kom in. Jag hittade ett sorts test och förklarade lite malligt för kollegan att jag skulle göra mitt första "Nano-test" (eftersom det stod så på förpackningen). Kollegan nickade och sa att han själv inte hade gjort något sådant och verkade lite imponerad av att jag visste så mycket om det här testet.


Läser sedan på förpackningen "stoppa ner teststickorna i urinet...."

Va? Urinet? ".....om stickorna färgas blå är testet positivt....."

Va? Testet positivt? Det är väl inget jävla graviditetstest.

Det går långsamt upp för mig att det jag håller i är ett drogtest.

Hade ju varit fint om jag bett klienten kissa i stället eller om jag hade skrapat honom i kinderna med "drogteststickor".

Fick tillslut tag på testet jag var ute efter och på tillbakavägen till mitt rum gick jag in om kollegan och berättade om mitt misstag så att han inte skulle göra samma sak som jag, eftersom jag så självklart viftat med det andra testet.


Ovido - Quiz & Flashcards