Alla inlägg under december 2006

Av Jossan - 31 december 2006 14:25

alla bloggare ett GOTT NYTT ÅR

Av Jossan - 30 december 2006 21:50

Var faktiskt en helt ok film. En lite ovanlig skillsmässofilm ur barnens synvinkel. Hade bara fått för mig att det skulle vara en komedi, vilket det inte visade sig vara. Lite synd.

Av Jossan - 30 december 2006 21:23

***Your Dominant Intelligence is Interpersonal Intelligence***You shine in your ability to realate to and understand others.Good at seeing others' points of view, you get how people think and feel.You have an uncanny ability to sense true feelings, intentions, and motivations.A natural born leader, you are great at teaching and mediating conflict.You would make a good counselor, salesperson, politician, or business person.What Kind of Intelligence Do You Have?http://www.blogthings.com/whatkindofintelligencedoyouhavequiz/What's Your Personality Type?The PerformerYou are a natural performer and happiest when you're entertaining others.A great friend, you are generous, fun-loving and optimistic.You love to laugh - and you like almost all people equally.You accept life as it is, and you do your best to make each day fantastic.You would make a good actor, designer, or counselor.http://www.blogthings.com/whatsyourpersonalitytypequiz/Något säger mig att jag har valt rätt arbete.....;)

Av Jossan - 30 december 2006 21:12

You're Totally Sarcastic You sarcastic? Never! You're as sweet as a baby bunny.Seriously, though, you have a sharp tongue - and you aren't afraid to use it.And if people are too wimpy to deal with your attitutde, then too bad. So sad. http://www.blogthings.com/howsarcasticareyouquiz/

Av Jossan - 30 december 2006 18:48

Ikväll blir det bara tvsoffan och två filmer.The squid and the whale och Förvirrad förälskad.Har sett "Förvirrad Förälskad" precis och tycker att det var helt ok. Söt fransk film i "Amelie från Montmatre" (som för övrigt är en favofilm) stil. De sa en ganska så rolig liknelse i filmen angående kärlek, att hitta rätt person att leva tillsammans med är som att öppna de här ryska dockorna. De som har en mindre docka i sig. Att man för var docka undrar ifall hon kommer att vara den sista. Så kan jag oxå tycka att förhållanden är..."kommer han att vara den siste, den som jag kommer att leva tillsammans med resten av mitt liv?"

Av Jossan - 30 december 2006 18:19

Kan jag berätta att jag hade en trevlig kväll igår med "miljonären".Han hade lagat tre rätters middag till oss. Vilket ger en stjärna i kanten då han enligt honom själv aldrig lagar mat. Fick minsann olika viner till de olika rätterna.Efter middagen gick vi till Brogatan där vi träffade min väninna från "Skumby". Brogatan är the place to be om man vill kolla in lite lokala musikförmågor. The Ark o Cardigans hängde ju här på sin tid. Jag och "miljonären" har väldigt trevligt ihop. Det enda som stör mig lite är att han pratar en aning för mycket. Om sig själv.Om pengar, om hur mycker han tjärnar, vart han ska resa blablabla. Jag är inte ett smack intresserad av det. Jag kan försörja mig själv och går inte igång på det. Nåja, han är kanske bara lite osäker.Ja...trevligt var ordet....det pirrar inte till i maggropen, tyvärr. Fast samtidigt är jag glad för det, tror att det är lite för tidigt för mig att bli kär igen.

Av Jossan - 29 december 2006 13:32

I väntrummet sitter en kille ~20 och pratar högt i mobilen. Alla är redan nervösa och blir än mer stressade. Sjuksköterska ~35 kommer fram.Sjuksköterskan: Du får inte prata i mobilen här.(Killen ignorerar henne.)Sjuksköterskan: Hallå, du får stänga av den där.Killen: Jag ska bara prata klart...Sjuksköterskan: Nej, stäng av nu, eller gå härifrån!Killen: MEN VAFAN! Vi har alla klamydia, det är inte så att det förvärras av lite strålning!Killen inser att han precis har avslöjat sig, blir lite röd och går ut.

Av Jossan - 29 december 2006 12:46

Nyårsfirandet har för mig alltid varit en av årets höjdpunkt. Jag älskar att få klä upp mig med extra mycket glitter & glamour och bjuda mina vänner på god mat.Tyvärr infinner sig inte samma känsla när man är nybliven singel. Just nu tänker jag bara på att jag inte kommar att ha någon att pussa på vid tolvslaget. *ha* Stackars väninnan Lisa ligger dåligt till - jag kommer väl att gå lös på henne istället. *ha**måste kramas o pussas på nyår!*Nu har vårt nyårsfestsällskap krymt ytterligare. Nu är det endast jag plus två väninnor som ska laga middag och äta ihop. Vid 22.00 drar vi vidare till restaurangen där ena väninnans man spelar. Jag tror att vi kommer att få en mysig afton trots allt. Plus att det ges chans till mingel! *singel-mingel-pingla*

Ovido - Quiz & Flashcards