Alla inlägg under juli 2007

Av Jossan - 31 juli 2007 20:56

Jag och min väninna Hockey var helt galna i den här låten år 2000.

Jag minns att vi hörde den utanför en skiväffär, jag tror att det var på Kreta när vi semestrade där och vi bara började dansa utanför affären.


Funky green dogs - Fired Up


http://www.youtube.com/watch?v=gKvyCnMz3Wo

Av Jossan - 31 juli 2007 20:51

Jag har blivit helt beroende av The Body Shop!

De har by far de absolut bästa tvålarna, body scrubs och body lotions!

Måste utfärda en varning ang deras oljebrännare......de är ännu mer beroendeframkallande! Jag bränner min varje kväll innan läggdax för att få en fräsch sängmiljö. Bara föreställ er dofter som vattenmelon, papaya, mango och apelsin.

UNDERBART!


Av Jossan - 31 juli 2007 20:45

Jag har retat mig som fan på denna låt som min älskade vän Richard spelade in en gång på ett "bland band" till mig på min Mini Disc eftersom han bara fick han bara med början på låten. Jag har alltid gillat soundet och glömt att fråga honom vem som gör den. Men nu hittade jag den på Youtube! 

 Red Tape - Agent Provacteur (tyvärr är det en kass video eftersom låten tydligen figuerar i någon halvmesseur vampyrfilm)


http://www.youtube.com/watch?v=8LKB3CgNqSA


Av Jossan - 31 juli 2007 10:26

I lördags tog jag och läste lite i en diktsamling av Karin Boye som jag nog inte har läst i på tio år.

Jag minns en uppgift vi hade under gymnasiet då vi ombads att hitta en dikt som vi tyckte om och läsa upp den för klassen. Som tur var gjordes detta i mindre grupper, jag tror bara att vi var tio stycken i varje. De andra klasskamraterna stånkade och pustade men jag var jätteglad eftersom jag visste precis vilken dikt jag skulle välja och varför.

Jag valde Karin Boyes ”Hur kan jag säga”  från De sju dödssynderna


Hur kan jag säga om din röst är vacker.
Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
Det bara skakar mig att de är dina,
så att för mig finns ingen sömn och vila,
tills de är mina
.


 

Är inte detta väldigt talande för en 17 åring som varit hemligt förälskad i samma pojke i nästan två år?

Ett geni i klassen kunde givetvis lista ut varför jag hade valt just den här dikten och var tvungen att kommentera det hela med ”Jaså, du är fortfarande kåt på Jakob?”.

Snorunge! 


När jag läser Karin Boye idag kan förstå henne och vad hon ville säga med sina dikter på ett helt annat sätt än vad jag kunde som tonåring. Å andra sidan är det kanske inte så konstigt, jag hade ju inte uppnått den mognad och erfarenhet då som jag gjort idag.

Jag är glad att jag behållit min bok och att jag tagit fram den igen.

Idag fastnar jag för andra dikter och detta är mina favoriter:



Tillägnan ur Härdarna

Från en stygg flicka


Avsked  ur För trädets skull


Många röster talar ur De sju dödssynderna och andra dikter


Ikväll har himlen ingen skrud ur Gömda land

 
Av Jossan - 31 juli 2007 09:07

Jag kom att tänka på detta ord för ett tag sen....Minibar-race

Vet inte hur många av er som känner till begreppet, men jag vill gärna tro att jag och två tjejkompisar myntade detta uttryck en blöt kväll när vi efterfestade tillsammans med det amerikanska bandet Primus.


Jag och tjejkompisarna hade gjort vår årliga tripp till Köpenhamn då vi shoppade, drack vin och avslutade kvällen med middag på Hard Rock Café.

Lika så denna kväll käkade vi middag på Hard Rock Café. Vi fick dock vänta hur länge som helst på vårt bord eftersom servitören sagt att han kunde ordna ett extra bra bord till oss.

När vi så blir visade till vårt bord fattar vi ingenting. Det är ett litet bord mitt i lokalen...vad var det som var så jävla bra med det?

När vi väl satt oss och kollat in menyn kastar jag en förslött blick ut i lokalen. Tycker att det är konstigt att det nästan bara är killar på restaurangen. Håller på att sätta vinet i halsen när jag ser att Vince Niel (Mötley Crüe) sitter på bordet bedvid oss. Plötsligt reser sig en av killarna från bordet mitt emot och går fram till vårt bord.

Han frågar på engelska om vi vet något bra ställe att gå ut på i Köpenhamn. Vi svarar att vi inte är därifrån, så vi vet faktiskt inte. Killen säger att det var ju bra för då kan vi upptäcka nattlivet tillsammans och om vi vill det så är det bara att komma bort till deras bord när vi ätit klart.

En av tjejkompisarna har ett väldigt märkligt uttryck i ansiktet, som om hon var en fisk på land....hon säger "Tjejer, en sån här chans får man bara en gång i livet. Killarna som sitter vid bordet är stora stjärnor inom punk/rock musiken i USA. Klart vi hänger på!"


Anledningen till att vi fick detta "usla" bord var att killarna i bandet hade sagt till servitören, att om det kom in några snygga tjejer (!) så skulle han placera dem bredvid deras bord.

Sagt och gjort, vi gjorde Köpenhamn osäkert den natten och avslutade på deras hotellrum med att tömma två minibarer eftersom de "aldrig förr klarat det". Vi blev tillfrågade om vi ville följa med dem nästa dag till Roskilde, eftersom de skulle spela där och då få möjlighet att gå in backstage och träffa Mötley Crüe mfl. Vi som inte ville bli tagna för groupies sa givetvis "Nej".

Faaaaaan, vad jag har velat slå mig gul och blå många gånger pga av det.


Nåja, vi träffade bandet fler gånger efter det och när de spelade i Köpenhamn, fick vi stå vid mixerbordet under deras konsert och dricka vin.


Av Jossan - 30 juli 2007 20:12

Jippie!

Nu funkar mitt internet hemma igen. Snälla pappa har fixat och donat.

Fan, jag klarar mig inte utan en karl!


Fast jag klarade faktiskt att koppla ihop datorn och bredbandet själv.

*applåd*

Av Jossan - 30 juli 2007 16:52

Åh, shit.

Jag är helt slut...ett tag var det bara jag på kontoret från barn o familjgruppen så jag fick ta alla akutsamtal.

Har suttit i telefonen nu i två timmar med folk som bara skrikit på mig.

Har inte hunnit göra något av det som jag egentligen skulle.

Nu drar jag hem och tar med mig lite skräpmat som plåster på såren.


Av Jossan - 30 juli 2007 15:16

Ingmar Bergman har avlidit i morse....89 år gammal.


Ovido - Quiz & Flashcards