Alla inlägg under november 2006

Av Jossan - 30 november 2006 22:05

Hrmm....kollar ut genom fönstret och undrar hur länge det ska dröja innan jag inviger restaurangen/baren/loungen som ligger mitt emot. Partypinglan har helt enkelt tappat stinget. Hade det varit för tio år sen så hade jag hängt på låset samma dag som stället öppnade. Hade antagligen inte kommit in, men jag hade alltid försökt. Nu har det varit öppet i mer än en vecka och jag har tom ett "members club card" dit, men jag har inte ens vart nyfiken på att gå dit. Vart är världen på väg? Undergången måste vara nära.....

Av Jossan - 30 november 2006 22:03

Nä, nu är det sängen som kallar.Fasen, känner jag mig så här risig i morgon så kan jag ju glömma träningen. *grrr*

Av Jossan - 30 november 2006 21:41

Någon har sökt efter: "definition galenskap" och hamnat på min blogg!!!!Ja...vad säger man? Ibland hamnar man helt enkelt helt rätt tack vare google.

Av Jossan - 30 november 2006 20:47

Läste lite i en bok igår som heter "Varför gör katten så?"För er som inte följt min blogg så länge kan jag berätta att jag har fått två katter på halsen. De var/är min ex sambos...vet inte riktigt längre vem katterna tillhör nu men de bor i alla fall hos mig. Jag tycker dock väldigt mycket om dem och den dagen de flyttar kommer det att bli tomt utan dem. Jag tror att jag letade i den här boken efter någon förklaring på varför katterna jamar. Den ena katten jamar ofta precis som om hon klagar över något, är glad, "pratar" med mig eller letar efter mig etc. Hon "snackar" konstant- tror bestämt att det är lite siames i henne. Nåja, givetvis hittade jag inte något om det i boken. Vad där däremot stod var att "Människor misstolkar ofta katter som ligger på rygg för att vila sig. Vilket kan vara öderstiget eftersom katter ligger på rygg för att vara "stridsberedda", för att kunna slåss med klor och bitas. Så, klappa aldrig enkatt som ligger på rygg!" Min ena katt bokstavligt talat, SLÄNGER sig på rygg när man kommer innanför dörren hemma, och vill att man ska klappa henne på magen. HON ÄLSKAR DET! Dessutom ligger hon och sover ibland på rygg med tassarna rakt upp i luften - ser sååå söt ut.Jag slängde boken i papperskorgen efter det.....

Av Jossan - 30 november 2006 20:27

Måste bara skriva av mig om en patient som vi haft på jobb. En flicka med så svår anorexia att hon måste sitta i rullstol för att inte förbränna energi, vilket man gör när man rör sig. Efter middagsmaten måste hon ligga och vila sig så att kroppen kan suga upp allt hon behöver. Hon har fått problem med hjärtat och leversvikt på grund av sjukdomen. Jag har inte träffat flickan, men jag har tagit mig såååå illa vid av att endast höra på när det berättas om denna patienten. Tänk att en människa kan må så dåligt och vara så sjuk att hon långsamt tar livet av sig själv.Nu när jag reflekterar över varför jag berörs så illa av hennes historia så tror jag att det beror på att min ena kusin just nu har ätstörningar. Hon hann aldrig utveckla anorexia innan hon fick hjälp, thank god, men än är hon inte frisk.Jag kan bara inte sluta att tänka: "tänk om hon också en dag blir så dålig, att hon hamnar i rullstol".

Av Jossan - 30 november 2006 12:34

Fasen vad tiden rinner iväg. Ugh....tänk i morgon är det 1:a december.Fast då börjar i och för sig H&M med sin "dagens-grej" (det heter förmodligen inte så!) för 149:-. Det är faktiskt jättefina saker som de säljer så billigt, bland annat en fluffig Vinterjacka i "guld-tyg" som jag är lite sugen på och ett mysigt mysis-set. Hrm...det blir en dyr månad, december.

Av Jossan - 30 november 2006 12:00

Åååhh...nu börjar jag känna den här stickande irriterande känslan i halsen och att jag börjar bli tung i huvudet igen...Vill inte bli sjuk!

Av Jossan - 30 november 2006 09:19

På jobb finns det i alla fall ingen tid till att vara ledsen eller att tänka på sig själv. Nu har vi dessutom överbeläggning - vilket betyder 6 patienter. Så det är bara till att sätta igång att jobba!

Ovido - Quiz & Flashcards