Alla inlägg under januari 2007

Av Jossan - 30 januari 2007 21:28

Nä, nu får det vara nog.Nu har jag bränt 11 skivor.Niel Young, Paul Anka, Norah Jones, Anna Ternheim, Le Tigre, Laleh och The KnifeBörjar bli alldeles fyrkantig i ögonen.För mycket tid spenderad framför datorskärmen idag.Tur att man ska ut och rocka med jobb i morgon!Goodbaaay!

Av Jossan - 30 januari 2007 20:51

Lite andra exempel på tokigheter som vi hittade på:- Jossan gick ut i högklackade stövletter i snöstormen- Vi blev erbjudna att köpa haschis - vilket vi snällt avböjde- Efter ett par öl fick vi för oss att eftersom Tjeckerna inte förstår svenska så var det inte farligt att stå på Vaclav platsen och skrika okvädesord som: Samlag, Vårtgård m.m. Tills Jossan kom på det smarta att skrika Oralsex...vilket är ganska så internationellt.- Under en hel kväll citerade vi "Litle Britain" samt sa "Det är inte därför vi är här" innan varje klunk öl.Ja...vi var helt enkelt 19 år igen...som första gången vi träffades...

Av Jossan - 30 januari 2007 20:22

På vårt hotell hade de faktiskt rätt så bra frukostbuffé. Något som vi dock inte kände oss riktigt säkra på var juicen. Det stod orange juice på lappen och drickan var gul, men den smakade mycket underligt.Som rengöringsmedel.Och varje morgon smakade den annorlunda jämfört med morgonen innan.Men vi var törstiga och drack snällt av den.Richard myntade en legendarisk mening:Jag vet inte vad jag dricker men jag ska fan ha ett glas till!

Av Jossan - 30 januari 2007 19:11

Mitt och Richards absoluta favorit hak i Prag blev "Marquis de Sade". Där hängde vi varje kväll på vår resa. Som sagt, här satt vi och skrålade i takt med trubaduren som spelade covers. På vår sista dag slank vi in vid 17 tiden för att ta en sista öl i Prag och det hade ännu inte kommit så många människor dit. Bartendern kände (givetvis) igen oss och frågade om vi skulle ha våra "Cuba Libre" som vi brukade beställa. Trevligt. Vi hade vår favoritplats i soffan som syns på bilden.

Av Jossan - 30 januari 2007 12:43

Rickard undrade vad Tjeckerna säger inne i Flightdeck (eller cockpit som många säger)när de checkar av olika saker eftersom de inte kan säga "check" - då det låter som "Tjeck". Jag skrattade hejdlöst i alla fall

Av Jossan - 30 januari 2007 11:45

Jag känner att jag säkert kommer att tjata sönder er läsare med mitt tjat om Prag denna vecka. Vi hade ju som sagt superkul under vår resa.Redan på flygplatsen satte tokigheterna igång. Vi hade läst i tidningen att det hade varit snökaos i Tjeckien och att flygplatsen hade varit avstängd. Vi var inte riktigt säkra på om vi skulle komma iväg till Prag eller inte när vi satte oss på tåget mot Kastrup denna tordagsmorgon.När vi ska checka in vårt bagage visar det sig att på just vår avgång kommer de att ha ett tema: "Love is in the air".Personalen blinkar med ena ögat åt mig och Richard och säger menande att "Det passar väl fint". Jag får bita mig i tungan för att stå emot impulsen att säga "Vi är inte ett par"....men tänker att det spelar ju mindre roll. Richard tycker att vi ska ta tillfället i akt och spela ett svartsjukt o bittert par som är på en resa som ett sista försök att lappa ihop ett dött förhållande. Innan personalen lämnar oss förklarar hon att de kommer att ha en del jippo före och under flygningen "Det kommer att bli en flygning som ni sent kommer att glömma". Jag vet inte om jag ska ta det som något positivt eller negativt och säger att det kanske inte är det bästa att säga till någon med flygskräck. I "boarding-hallen" tokspelar de "Love is in the air" med John Paul Young. Jippot ombord planet var en dansk stand-up komiker som drog några skämt precis innan landning. Ingen skrattade dock (Jag och R förstod ju inte ens vad han sa). Dessutom var det någon klantskalle som friade på planet, som frågade ut i högtalarna om XX ville gifta sig. Jag busvisslade. Nåja, vi kom fram 3 timmar senare än beräknat, men vad gör det när landningen funkade helt ok!

Av Jossan - 30 januari 2007 09:05

FultalBara ordet får en att skratta. Vem har inte hört talas om Fulsprit Fulöl och mitt egna komponerade ord: Fullur?Nu finns det alltså en sida där man kan kolla vilket Fultal man har. Fultal är något som angår oss alla men som vi pratar alldeles för lite om. Enkelt utryckt är det ett mått på hur promiskuös en individ är. Jag tänker inte avslöja vad resultatet av min analys blev, eftersom jag inte är någon som "kiss and tell".Men var vaksam, även i ditt radhusområde kan farorna lura bakom närmsta häck: Swinger-grannar som lockar med car-key-partys är en vanligt förekommande frestelse som lätt kan dra dig längre ned i fördärvet. Se även upp för oväntade kombinationer som "föräldramöte och blandbar" eller "twister och bastu". Dessa och andra, till synes harmlösa tillställningar, kan sluta i tragedi.

Av Jossan - 29 januari 2007 21:52

Gjorde ett test som jag läste om på La Famiglias blogg.Man knappar in sin bostadsadress så får man en massa svar om sig själv som man inte visste...Jag tillhör tydligen:Grupp A Välutbildade storstadsborTyp: A01 KosmopoliterUtmärkande drag: Unga Välutbildade Singlar Förmögna med höga inkomster Stora bostadsrätter i Stockholm Samhällsintresserade Förändringsbenägna individualister Vi konsumerar:VinKlockorAccesoarerRestaurangbesökDetta ser vi på tv:EkonomiprogramGolfDebattprogramVåra intressen:Näringslivs och samhällsfrågorKonstUtrikespolitikTja...vet
inte...jag får nog byta adress

Ovido - Quiz & Flashcards