Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Förra helgens rapport 2

Av Jossan - 14 mars 2008 09:18

På lördagen stod det Hem och Villa mässa först på schemat. Jag som egentligen inte är mycket för sådana här mässor följde ändå snällt med D dit. Mässan ligger ju trots allt bara 400 meter från min lägenhet. Han var väl egentligen inte så himla intresserad han i heller utan gick mest för att han fått biljetter av en polare och därför ville dit och säga hej till honom. Det var företagsbiljetter så vi var tvungna att hitta på namn på två olika företag som vi skulle representera. Mitt blev något massageföretag och jag fick heta Laila. D tänkte länge när han skulle skriva adressen till företaget och lös helt plötsligt upp och skrev Norregatan 12 och skrattade gott. Jag undrade vad det var för himla roligt med just den adressen och då förklarade han att det var där ”Solsippan” hade legat. (En solariestudio i Malmö där de erbjöd kunderna ”massage”=sex)

Efter att ha tittat på diverse kranar, diskbänkar, värmesystem och blivit påkörd av barnvagnar på både tårna och hälarna började jag titta mig om efter närmaste bar.

Tyvärr var det starkaste de hade Coca Cola.

 

Kvällens fest hölls på Folkets Hus på Holma. My God! Jag gjorde en klassresa på mindre än 10 minuter från Västra Hamnen. Skämt å sido, det var faktiskt jättetrevligt. Vi var väl ca 45 personer från 24 år och uppåt.

Maten de bjöd på var tyvärr ingen hit. Jag får väl erkänna att jag är en matsnobb – men då handlar det om att jag uppskattar fina råvaror och helt enkelt god, vällagad mat. Mat som är tillagad med kärlek (som min pappa brukar säga). Sen om det är oxfilé eller kalops gör det samma.

Vi blev i alla fall bjudna på:

Förrätt: En grov macka med ägg och ansjovis och en formfranska-skiva med skina, majonäs och dill.

Huvudrätt: Någon köttgryta med svamp och paprika. Jag tror att det var fläskfilé men det låter jag vara osagt. Grytbasen bestod av grädde och soja och var dessvärre smaklös. Till detta serverades det ris och sallad.

Efterrätt: Chokladgrädde och konserverad frukt (á la fruktcocktail)

Efter det serverades det kaffe o kaka och likör. D frågade ifall jag hade smakat Bailysen och jag sa att jag hade gjort det men att jag tyckt att den smakade lite underligt. ”Ja, den är ju så klart hemmagjord” blev svaret.

 

Under kvällens gång skrattade jag gott år de kvinnor i 40-plus åldern som flockades omkring D som gamar. Han är ju väldigt stilig och social. Där var en kvinna som bokstavligt talat förföljde honom under kvällens gång och flirtade hejvilt. Jag som inte är det minsta svartsjuk utan istället tycker att det är trevligt att andra uppskattar ens man, tänkte bara att hon kunde ju försöka, han är ju trots allt ”min”.

D hade hört att någon hade haft synpunkter på åldersskillnaden mellan oss och att de typ undrade vad han gjorde med ”någon som mig”. D sa att han inte brydde sig om sådant utan det var väl bara någon som var avundsjuk på oss. Jag tror faktiskt att vi var det paret som hade det roligast i alla fall!

 
 
Ingen bild

"S"

14 mars 2008 14:56

Oj då

En lite "äldre man" ...!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Ovido - Quiz & Flashcards