Alla inlägg under augusti 2007

Av Jossan - 30 augusti 2007 15:52

....eller rättare sagt, kan någon se till att stoppa Foppa från att ge sig längre in i modebranschen?

Företaget Crocs lanserade i går en serie skjortor, t-shirts och tröjor – sydda i en blandning av bomull och samma patenterade plastmaterial som tofflorna är gjorda i.

Jippie! Hur har världen kunnat klara sig utan detta fantastiska plastmaterial?!


http://www.aftonbladet.se/mode/article646811.ab

Av Jossan - 30 augusti 2007 15:22

Jag fick ett sånt himla godissug efter maten så att jag var tvungen att gå iväg och köpa lite godis.

Jag brukar ALDRIG köpa godis. (jag gillar mer salt och fett än sött)

(fast mamma säger att jag var helt galen i godis när jag var yngre och att jag ständigt fikade efter något sött)

Men som sagt jag gick iväg och köpte lite lösgodis och nu har jag ätit några (läs många) bitar och mår illa.

Jag har nog fått en sötchock.

Av Jossan - 30 augusti 2007 09:46

Jag blir bara så himla trött och frustrerad.

Rättegången för den för andra gången (inom loppet av 4 månader) våldtäktsanklagade "Stureplansprofilen" hart lagts ner.

Ord står emot ord eftersom tjejen inte kan säga vem av killarna som våldtog henne, eller om det var båda två. Även vanliga samlag kan ge upphov till sprickor i slidväggarna och därför finns det inte heller någon teknisk bevisning som stödjer att det skulle handla om våldtäkt istället för frivilligt samlag.

Jag säger bara, ingen rök utan eld.


http://www.aftonbladet.se/stockholm/article663106.ab


Det som gör mig mest förbannad i det hela är hur taffligt poliserna bedriver sin utredning i sådana här ärenden. Två av tjejens gamla pojkvänner har fått påringningar från polisen där de har fått frågor kring hur hon är i sängen och vad hon gillar bäst. Om det är oralt, vaginalt eller analt. Sen har de frågat vad hon brukar ha på sig när hon går på krogen.

VA FAN ÄR DET HÄR?

Tycka om att ha sex med sin pojkvän och vara handlingskraftig mellan lakanen ska man tydligen akta sig för eftersom det en dag kan komma att slå en i nacken - DU GILLAR SEX=DU KAN ALLTSÅ INTE HA BLIVIT VÅLDTAGEN!


Återigen:

En studie av hur våldtäktsoffer och förövare framställs i domstolen

Av Jossan - 30 augusti 2007 09:34

Ikväll spelar Richard Lindgren tillsammans med Southern Union på St: Gertruds!

Klockan 20:00 drar det igång!

Be there or be ¤

Av Jossan - 29 augusti 2007 12:46

Den kontroversielle konstnären André Serrano ska ställa ut på Kulturen i Lund!

Av Jossan - 29 augusti 2007 10:32

Sitter och läser om nässelutslag, eftersom jag har börjat tröttna på det här tröttsamma kliandet.

Detta är en mycket vanlig åkomma som drabbar både små barn, ungdomar och vuxna. Man räknar med att var femte människa någon gång under sitt liv får akut nässelutslag. Många som drabbas har andra allergiska sjukdomar (eksem, astma eller allergisk snuva).


Det finns många orsaker till att akuta nässelutslag uppstår. Allergi kan vara en av dem. Undersökning med blodprov behöver ibland göras. Ofta förblir dock den utlösande orsaken okänd.


Lite längre ner på sidan står det hur man kan förebygga klådan:

Undvik om möjligt de ämnen som misstänks utlösa besvären, t ex läkemedel eller födoämnen.


Öhh....stod det inte precis att den utlösande faktorn oftast förblir okänd?  Hur i hela friden ska jag då veta vad jag ska undvika?

Av Jossan - 29 augusti 2007 10:06

Jag har kexchoklad i mellan tangenterna på mitt tangentbord.

Undras hur det kom dit?


Kan det verkligen finnas något ute i luften nu som man kan vara allergisk mot? Jag snorar och nyser som en galning.

Av Jossan - 29 augusti 2007 10:02

Hur tänker de på tidningen när de skriver på förstasidan:

" SD håller hemligt möte i helgen"


Hur jävla hemligt kan det vara när tidningen får reda på det?

Nu är det i alla fall inte särkilt hemligt längre.....

Ovido - Quiz & Flashcards