Alla inlägg under mars 2007

Av Jossan - 31 mars 2007 21:50

Jag har åkt hem och gömt mig hos mamma o pappa. Skönt ibland. Har ätit schnitzel med hasselbackspotatis, druckit vin o sedan svullat chips o dippa. Lite gnager det i mig att "The Sounds" spelar på KB ikväll och att jag är inte där.....dessutom är det efterfest senare på Inkonst....men men, jag behöver vila både plånboken och levern *ler*Huj, nästa vecka är det ju påsk o då blir jag ju ledig halva torsdagen o hela fredagen *jippie*

Av Jossan - 31 mars 2007 13:34

Hade en trevlig kväll igår med några kolleger från jobb. After work på St:Gertruds.Tapasbuffé, tjeckisk öl och åter igen Dr Rock vid skivspelaren. Jag tror att jag blev fotograferad minst tre gånger av "Tant Gertruds" fotograf...jag vet jag är en linslus! Jag och sjuksköterskan 50+ satt kvar en bra stund efter att de andra gått hem. Det är kul när man märker att åldern bara är en siffra och att man egentligen inte är särskilt olik fastän man kommer från olika generationer. Nu är det vårrensning i garderoben som gäller! Och nej, sociala jouren körde INTE hem mig igår....

Av Jossan - 30 mars 2007 14:08

Nu har jag bara ca 20 minuter kvar av min sista arbetsdag här på jobb. *sniff*Känns verkligen jättetråkigt. Nåja, på måndag väntar det ett nytt jobb och nya möten, vilket visserligen känns spännande. Ikväll ska vi ha lite "Good bye" eller "She´s finally gone" - party (beroende på hur man ser det) på St: Gerturds. Ska bli trevligt. Jag måste tyvärr gå dit själv vid 16-16:30 tiden för att ta ett bord. Får väl köpa mig en kopp te eller något så länge....

Av Jossan - 30 mars 2007 11:10

I torsdags hade jag ju tagit förmiddagen ledigt eftersom jag skulle sitta hårmodell. Jag berättade om min utekväll för min frisör och eftersom jag var så fnittrig undrade hon om jag fortfarande var lite "tipsy". Finns det egentligen något skönare än när någon annan tvättar ens hår? Åhh, vad jag njuter. Jag skulle kunna tänka mig att bara gå till frisören för att få håret tvättat....värsta meditationen! Jag fick en massa färgkombinationer 7:or, 3:35:a osv i håret. De tonade ner det röda jag hade i håret och nu fick jag en mer djup mörkbrun färg. Supersnyggt. Ju mörkare jag blir ju mer gillar jag att vara brunett. Jag kommer definitivt färga håret svart snart eftersom jag nu är övertyga om att jag passar bra i "kalla" färger. Jag passar inte alls i röda eller för "guldiga" hårfärger - så när det är blondt ska jag nästan ha platina ljust eftersom annars får min hy nästan en rödaktig ton - vilket inte är speciellt snyggt.

Av Jossan - 30 mars 2007 09:45

Jag borde väl skriva något om onsdagskvällen.Jag och Flygvärdinnan träffades hemma hos henne och åt indisk mat och drack lite vin.Vid 23-tiden gick vi till favostället Carib Creol och drack lite drinkar.Flygvärdinnan som är danska brukar hälsa på folk genom att säga "Hej snigel" eftersom hon tycker att snigel låter så söt. Jag har nu oxå börjat med det och tycker att det är HELT logiskt. Bartendern på Carib tittade dock lite konstigt på oss när vi satte oss i baren och sa "Hej snigel" till honom. Likaså vakterna på Crown tittade lite konstigt på oss, men vi fick ändå gå före kön *hihi* tur att man är tjej ibland. Inne på Crown blev det mycket dancing!

Av Jossan - 30 mars 2007 09:44

Ha...fick just nu en present av en arbetskamrat.Han har bränt en cd med en massa musik till mig i MP3 format. Han tyckte att jag behövde ha något att lyssna på nu när jag skulle pendla. Såååå snällt! *sniff* (blir nästan lite tårögd)

Av Jossan - 30 mars 2007 07:48

I går blev jag avtackad på jobb. Jag hade med mig två hembakade kakor.....alltså Frödinge Kladdkaka och Kolatårta. Båda mycket uppskattade.I sitt "tacktal" sa chefen att hon letat och letat efter en bra present tills hon kom på att det jag nog mest av allt ville ha var en flaska vin! Hehe. Så, jag fick en flaska fiiin-vin (som inte ska drickas en kväll innan utgång på Crown, som Martin så fint påpekade)och två boxar med tryffelpraliner. Trevligt! Blev inkallad till chefen lite innan jag skulle gå hem.Vi pratade lite om hur jag haar haft det här på avdelningen under mina 7 månader och hon sa att hon var jättenöjd med mitt arbete."Du kom hit här utan erferanhet av att ha arbetat som kurator eller inom psykiatrin och utifrån de förutsättningarna har du gjort ett mycket bra arbete. Det märks att du har varit engagerad i våra familjer som varit inlagda och jag är övertygad om att du en dag kommer att bli en jättebra kurator". Ojdå...kändes hur bra som helst att få höra det.

Av Jossan - 29 mars 2007 17:44

Var på skopunkten idag med min vän "S". Hittade två par fiiina skor. Precis som om jag behöver fler skor. Men jag kan inte hjälpa det!

Ovido - Quiz & Flashcards