Alla inlägg under februari 2007

Av Jossan - 28 februari 2007 19:15

Carib Kréol here I come!You dont know it nowBut some wounds get deeper with timeYou dont feel it nowTill the need burns, a knife turnsYour heart bleeds like mineBaby save up all your tearsYou might need them somedayWhen the tears start to fallI wont wipe them awayWhen you´ll cry in the nightfor the love that you needBaby save up all your tears cos you´ll be crying over me

Av Jossan - 28 februari 2007 14:27

Nu ska jag masa mig iväg till gymmet, måste ju jämna ut allt det hemska jag stoppar i mig.Usch, min kropp håller på att förfalla....

Av Jossan - 28 februari 2007 13:58

Hämtat från Tjuvlyssnat.se: Sam’s Bar, KöpenhamnBerusad man ~55 år spanar in en tjej ~20 från bordet och går sedan fram till henne.Mannen (tar ett djupt andetag): Vart har du varit i hela mitt liv?Tjejen (tittar mannen i ögonen): Det har jag också undrat för du är förmodligen min pappa.Sällskapet vid mannens bord viker sig dubbla av skratt och tjejen går därifrån.

Av Jossan - 28 februari 2007 13:40

Här är ett litet urval på fina väskor till dina nya kläder.Väska nr 1 är en mycket bra "gå-bort-väska" Fast den lämpar sig kanske bäst för barråttor som mig - man bara lägger den på bardisken så har man uppsikt över sin väska hela kvällen!Väska nr 2 är snygg, vit - spelar ingen roll om det är fuskskinn, det är svårt att se när väskan är vit. Snygg både till vardags o fest.Väska nr 3 tyckte jag var lite rolig och tänkte att det nog är en Filifjonka-väska.Väska nr 4 är mer en vardagsväska

Av Jossan - 28 februari 2007 12:43

*Hihi*Har precis bjudit in mig själv till Carib Kréol där Rock n´roll Anna ska träffa sina Malmöitiska vänner ikväll.Jag och Anna har ett tag sagt att vi ska täffas när hon har vägarna förbi Malmö. Vid tidigare tillfälle är det alltid något som kommit i vägen. Men nu ser det ut som om det blir av.Aaah, ska äta Accras och dricka en Cuba Libre!!!

Av Jossan - 28 februari 2007 10:36

I kommunen där jag snart ska börja arbeta hade de för en tid sen en stor skandal inom socialtjänsten.En av deras medarbetare som arbetade med att betala ut ekonomiskt bistånd (socialbidrag) betalade ut stora summor till sig själv och sina kompisar.Detta var tydligen något som han hade planerat redan när han gick på socialhögskolan. (Shit, vilken determination killen måste haft) När han höll på att bli avslöjad och hans chef hade börjat skära ner på hans befogenheter så skickade han två killar hem till chefen som misshandlade henne gul och blå. Tillsist när han väl blivit avstängd gjorde han en sista "kupp". Han hade kopierat nycklar och lärt sig att ta sig in i någon stor dataserver. På detta sätt satte han igång en överflyttning av 20 miljoner kronor till sitt egna konto. För att försöka dölja överflyttningen av pengarna, i alla fall temporärt, så iscensatte han en översvämning på kontoret. Polis och andra började ana oråd eftersom de ansåg att översvämmningen var iscensatt och de lyckades på så sätt stoppa överföringen av pengarna. Typ "bara" 5 miljoner hade kommit iväg.Killen hamnade i fängelse, tyvärr har inte alla pengarna kommit tillrätta.Och som grädde på moset har killen nu i dagarna rymt från fängelset. Någon kommer att leva gott i Thailand......

Av Jossan - 28 februari 2007 10:33

Igår var jag på besök i kommunen där jag ska börja arbeta.På tisdagar ska jag tydligen vara på en form av familjecentral där det finns BVC och öppna förskolan.Jag kommer att representera socialtjänsten och jag kommer att ha "mottagning" för besök på eftermiddagen. Under förmiddagen kommer jag att vara med under öppna förskolan vilket betyder att sitta och fika med föräldrarna eller leka med småfnassar. Ååååhhhh vilket ansträngande arbete jag har!

Av Jossan - 28 februari 2007 09:05

Har börjat planera på hur jag ska kunna komma till Sthlm den 21:2 o ch se Brett Anderson.Det är ju helt knäppt att man lägger en sådan spelning på en onsdag. Hur tänker man då? Det känns som om det blir för kort tid för att åka upp på onsdag eftermiddag och hem torsdag morgon, när man har betalat 700:- för tågbiljetten. Dessutom vill man ju ta chansen att mysa runt i Stockholm när man väl är där. Det positiva är dock att man endast missar en arbetsdag sammanlagt.Stannar man istället över helgen känns det som om man blir kvar lite för länge i Stockholm. Klart jag kan säkert roa mig i 4 dagar i Stockholm, men frågan är om personen jag tänkte bo hos blir så glad över att jag är där så länge.Dessutom måste jag ta ut 2,5 semesterdagar....vilket inte känns så lockande precis innan jag slutar.ååååhh vilka i-landsproblem jag har!

Ovido - Quiz & Flashcards