Alla inlägg under november 2007

Av Jossan - 30 november 2007 11:32

Aaauurrrggghhhh!

Jag ställer mig upp framför datorn och skriker rakt ut!

På var enda jävla arbetsplatsannons av de jobb som jag tänkt söka står det

"då arbetsgruppen består till medtadels av kvinnor, ser vi gärna manliga sökanden".

Jamen, va fan?

Jag är inte tillräckligt gammal.

Jag har inte tillräckligt med arbetslivserfarenhet.

Jag har inte tillräcklig vidareutbildning.

Nu har jag dessutom fel kön också.

Tyvärr, där går gränsen för mig. Det finns inget jag kan göra åt det.

Så att om det nu blir så att det skulle stå mellan mig och en man, vi har lika mycket erfarenhet och samma utbildning, betyder det då att han får jobbet eftersom han är man?

Är inte det diskriminering?

Jag förstår att det på vissa tjänster ( pga arbetsuppgiftens natur) kanske är lämpligare med en man och då kan jag köpa att jag inte skulle får jobbet.

Men inte annars.

Jag tvärvägrar. Fan vad förbannad jag blir. Fatta hur få män det är som utbildar sig till socionom. I en klass på 50 kanske det finns 4 män. Är det då rättvist att dessa får en gräddfil att halka in på? (okej, jag är medveten om att livet inte är rättvist)

Jävla kuk-skit. Jag skulle ha utbildat mig till brandman eller polis och på så sätt fått nyttja gräddfilen själv.

Av Jossan - 30 november 2007 10:29

....att jag i januari kommer att dra till Dubai!!!!

Så jävla häftigt.

10 % av världens alla byggkranar finns i Dubai. De har byggt en konstgjord ö som ser ut som världskartan. Där finns ett center för inomhus-skidåkning!

Det är världens säkraste stad, brottsligheten är löjligt låg.

Det är som om man korsat New York och Thailand....man får party och shopping samtidigt som man har tillgång till fantastiska stränder.

Och det bästa, det ligger bara 6 timmars flygresa bort.

Ugh, hur fan ska jag klara att vara instängd i ett flygplan under 6 timmar?

Jag får nog fråga sjuksköterska Ulli om hon kan ordna lite stesolid till mig *hehe*

Av Jossan - 30 november 2007 10:28

att KENT kommer att ge 30 extra konserter i vår?

Den 22 o 23 mars är de i Malmö på Baltiska hallen.

Biljetterna släpps på måndag.

See you there!

Av Jossan - 30 november 2007 10:20

Denna helgen kommer att bli alldeles underbar!

Ikväll ska jag till Glasklart med en massa av mina och D´s vänner.

I morgon åker jag till Köpenhamn med päronen för att kolla in Kunglig Dansk/Georg Jensens fantastiskt dukade julbord. Förhoppningsvis blir det ett smörrebröd och en julebrygg nånstanns.

På kvällen blir det konsert på KB med Annika Norlins Säkert! *längtar* Förhoppningsvis står jag och Coola Anna längst fram och sjunger med.

Söndagen tror jag kommer att bestå av god mat, mys och en film.

Vi får väl se!

Av Jossan - 29 november 2007 12:05

Fick just nu höra av Stockholmaren vi träffade ute på Rasoir i fredags att vi hade tacklat granar på Stortorget.

Det hade jag glömt.

Synd att inte de andra också hade glömt bort det.

Den gigantiska isbanan som vi trillade omkring på kommer jag däremot ihåg.

Shit, det stämmer det som de säger, att efter 30 börjar man bli senil.

Av Jossan - 29 november 2007 10:19

D är faktiskt en mycket tacksam person att berätta historier om. Han har varit med om en hel del knasiga saker och berättar gärna om sina upplevelser. De roligaste historierna kommer från hans tid som taxichaufför.

Jag la en dag märke till en hiskeligt ful stereo som D har i köket. Den är av gammal 80-tals modell, en sk "bergssprängare". Jag undrade hur det kom sig att han hade en så gammal sak forfarande kvar eftersom han närmast är en prylbög och bara ska ha det senaste inom tekniken.

Då berättar han att han en gång skulle han hämta en kund på något rehab-ställe för alkoholister.

Han plockar upp kunden som endast har en väska och en gammal stereo och kunden ber D att köra honom in till staden.

Killen säger till D att stanna utanför närmaste Systembolag och ber honom att vänta medans han går in en sväng. Ut kommer killen med några flaskor sprit i handen och säger till D att köra honom tillbaka till behandlingshemmet. Väl vid behandlingshemmet skuttar killen ur bilen och skriker så att personalen kommer utrusandes. Killen häller då i sig en massa sprit framför ögonen på personalen och säger något i stil med "Ha! Där fick ni, stoppa upp er jävla behandling i röva!".

Killen hoppar in i taxibilen igen och säger åt D att köra hem honom. När killen gått upptäcker D att kunden glömt kvar sin stereo.

Ja, resten är historia.


En annan gång var det två fulla ungdomar som lurade honom på taxiresan och dessutom lyckades slå i sönder ett av bilfönstren från insidan.

Eftersom D visste deras adress beställde han helt sonika två ton grus från en firma och sa till dem att "tippa det på uppfarten". Saken vara bara det att grusfirman inte tippade gruset på D´s uppfart utan på de här killarnas.

Någon dag senare fick han pengar både för taxiresan och den sönderslagna rutan.

Av Jossan - 29 november 2007 10:01

D berättade häromdagen att han hade fått en telefonräkning av Telia.

På 560 sidor.

Som vägde 3,5 kg.

Och som kom med budbil.


Det visade sig att hans nya larmsystem till huset ringde upp telefonlinjen var 20:e sekund och gjort så i nån vecka.

Tur att det inte varit han som installerat larmet, vilket gjorde att han slapp betala.


Av Jossan - 28 november 2007 11:17

Under en och samma vecka har jag fått följande nyheter:

- En vän ska gifta sig i sommar

- En vän och hennes man väntar barn

- En vän och hennes man har köpt hus


Mycket glädjande nyheter, men aauuurrggghhhh!!!

Jag då?

Okej jag ska inte klaga. Jag har ju faktiskt träffat någon som jag tycker om. Frågan är bara om det är på riktigt?

Ovido - Quiz & Flashcards