Alla inlägg under juni 2006

Av Jossan - 22 juni 2006 10:03

Äntligen!Snart är jag på väg ner mot Malmö! Ahh...ska fira midsommar med några av mina vänner hemma hos mig. Sitter just nu och försöker att sätta ihop ett litet häfte för snapsvisor. (måste man juh ha!)

Av Jossan - 21 juni 2006 09:53

Var är Zlatan? Och vem fan är Zladvan? Dessa frågor rörde sig i mitt huvud under de första minuterna av matchen mellan Sverige och England. Att jag dessutom inte hade en susning om att Sverige inte förlorat mot England på 38 år, gjorde mig ju inte minde nervös. Men, vilken match det blev! Jag å andra sidan är hopplös, så jag lyckades missa båda målen som Sverige gjorde. Vid det första målet satt min pappa och dividerade om Ekologiskt kaffe, hur vidrigt det smakade osv. Att bara höra honom nämna ordet "ekologiskt" gjorde mig så förvånad att jag var tvungen att titta på honom för att se om jag verkligen hört rätt. Givetvis sätter Allbäck bollen i mål just då.När England väl satte 2-1 målet i 85:e minuten, kastade jag in handuken. Jag tänkte att nu är det kört. När jag för en gång skull kollar på skiten, förlorar de mot ett lag de lyckats hålla stånd mot i 38 år. Jag gick helt enkelt in på toaletten för att tvätta av mig sminket. Med ansiktet fullt av tvål hör jag mamma och pappa skrika "Johanna, vad i helvete gör du? Henke Larsson gjorde precis mål!" Jag rusar ut i vardagsrummet med tvål i ögonen och får se reprisen. Jag vet inte om jag skrek av lycka eller om det var av smärta från tvålet i ögonen.Hes är jag i alla fall idag....

Av Jossan - 20 juni 2006 09:50

Fick tyvärr inget av de två jobb som jag intervjuades för.Får dock en ny chans idag! Personen som ska intervjua mig kommer till och med upp till Skumby för att träffa mig. Kan ha att göra med att jag redan känner en person på arbetsplatsen som antagligen har lobbat lite för mig. (tack, tack J!) Det enda negativa med arbetsplatsen är att den ligger ca 1.5 h tågpendling från Malmö...fast det är en smekning mot där jag är nu. Det positiva är att jag kan bo med min sambo och att jag får jobba tillsammans med en mycket god vän.Håll tummarna!

Av Jossan - 20 juni 2006 09:48

Måste erkänna att till och med jag i morse vaknade med en egendomlig känsla av spänning inför fotbollsmatchen mellan Sverige och England ikväll.Är det så här hjärntvätt/masspsykos går till?

Av Jossan - 19 juni 2006 19:00

När jag väl skulle gå ner och tvätta, låg det en lapp på tvättmaskinen: "Tvättmaskinen trasig" Börjar misstänka att det går troll i det här....

Av Jossan - 19 juni 2006 16:05

1. The Omen (Ny version)2. Da Vinci koden3. Walk the line 4. Brokeback mountain5. Ninas resa6. Match point7. Narnia8. Transamerica9. Välkommen till familjen10. Under Toscanas sol

Av Jossan - 19 juni 2006 15:29

*suck*Skulle tvätta i lördags morse. Jag hadde ännu inte fått min nyckel genom internposten som var sagt. Givetvis var dörren till tvättstugan låst. Jag knallar upp till den gamla tanten (grannen) och knackar på hennes dörr fastän klockan är 07. Jag ber om ursäkt att jag väckt henne, fastän jag tydligt se att hon varit uppe i minst två timmar då hon är fullt påklädd och har papiljotter i håret. (Vad gör egentligen alla gamla uppe så tidigt på morgonen?) Jag säger att dörren är låst till tvättstugan och undrar ifall hon kan öppna till mig, eftersom jag förstått att det är hon som ansvarar för låsning och öppning.Tanten tittar lite konstigt på mig och frågar sen "Har du inte fått en nyckel?". "Öhh....va?" frågar jag. "Ja, alla som bor här har en nyckel till tvättstugs dörren" säger tanten. "Jag trodde att det bara var du som hade en nyckel""Åh, nej. Du får gå till hyresbolaget och be om en nyckel".Hrmm....fattar ni att jag känner mig ganska dum och förvirrad. Varför i hela friden fick jag inte en nyckel med det samma när jag flyttade in? Till och med när jag bara fick nyckeln till boknings-systemet, frågade jag ifall jag inte behövde en nyckel till själva tvättstugan. "Nej" blev då svaret.....Och varför skickar hyresvärden mailet till mig, där hon beskriver den gamla tanten som den ende som har en nyckel?Jag blir så trött.

Av Jossan - 16 juni 2006 13:38

21 dagar kvar tills jag ska se Depeche Mode live i Stockholm!

Ovido - Quiz & Flashcards