Alla inlägg under februari 2008

Av Jossan - 29 februari 2008 14:43

....går jag hem!

Nu har jag jobbat klart för denna veckan.

Yesss!

Bara 8 veckor kvar!

Av Jossan - 29 februari 2008 12:18

Det här var det roligaste jag har sett på himla länge.

Två tv-komiker, Sarah Silverman och Jimmy Kimmel, som är tillsammans har börjat "käbbla" med varandra genom sina tv-program.

Sarah Silverman gjorde först en musikvideo som hon spelade upp i sitt tvprogram där hon sjöng "I´m fucking Matt Damon". Jimmy Kimmel var inte sämre han och replikerade genom att göra följande video med Ben Affleck.

Dessutom den bästa rollprestationen Ben Affleck någonsin gjort!


Av Jossan - 29 februari 2008 11:57

AAYUURRGGHHH!

Åh, jag är så himla trött på min arbetsplats just nu.

Så himla trött på min flata chef. (alltså att hon är mjäkig)


Jag har ju en arbetskollega som blivit sjukskriven för 4:e gången detta året och nu lagt in sig själv på psyket.

Hon har fått många behandlingar med elchocker.

Min slutsats är alltså att hon är ganska så illa däran.

Nu vill kollegan tillbaka till jobb, fastän hon är sjukskriven till i slutet av mars.

"Jag bryr mig inte om det utan är tillbaka v 11".

Chefen har "försökt" att övertala henne att stanna hemma och kanske komma tillbaka på halvtid - men icke.


Alltså, hon kommer att skrivas ut från sjukhuset på fredagen och gå tillbaka till jobb 100 % på måndagen.

Fin fint.

Det är ju inte direkt att vi sitter och har navelskådning här på jobb.

Vi arbetar med klienter som kanske inte heller mår särskilt bra psykiskt.


Lysande!




Av Jossan - 29 februari 2008 11:05

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/smygtitt/article1941083.ab


Nu är trailern här girls!

Kan knappt bärga mig!


Av Jossan - 29 februari 2008 10:19

Ikväll ska jag hem och mysa hos mina föräldrar.

Jag måste ju vara fit for fight i morgon då jag ska hjälpa en av mina vänner att flytta.

Ugh! Jag får träningsvärk av att bara tänka på det.

Tur att de flyttar från en lägenhet in till ett hus och inte tvärt om.

Jag tror faktiskt rent av att de inte har så himla mycket grejor. De är inte så mycket för prylar...eller jo, hennes man är ju - men vilken man är inte det?! Fast då handlar det ju om tekniska prylar som oftast är väldigt små eller väldigt stoooora. Och de stora sakerna slipper jag ju bära ändå. *Hihi*

Å andra sidan kan jag tänka mig att hon har en hel del böcker och gamla möbler uppe på vinden.


Det roligaste med flytten är i alla fall att de ska flytta tillbaka till hålan där vi växte upp. Dit vi en gång sa att vi aldrig att vi aldrig skulle flytta och där vi absolut aldrig skulle låta våra barn växa upp.

Men när vi sa det var vi också 18 år och inte särskilt kloka.

Jag förstår att de flyttar tillbaka. Hålan var faktiskt ett ganska så bra ställe att växa upp på. Visst en skyddad verkstad, inga invandrare eller flyktingar utan bara en massa rikemansungar (- ja, det var i alla fall vad man trodde).

Sedan dess har jag bott i några andra småhålor och det är faktiskt nästan samma skit över allt. Har man inte problem med snobbar, så har man det med rasister eller akoholister eller invandrare eller arbetslösheten.

Det finns inget Utopia.

Det har i alla fall blivit folk av både mig och min väninna och de som vi umgås med från Hålan.

(Men det ska kanske våra föräldrar ha credit för)

Av Jossan - 29 februari 2008 10:17

Jag har precis räknat ut att jag har spenderat drygt en månad med att sitta på tåg under detta året.

Ganska så skrämmande.

En månad!

Dygnet runt - på ett tåg.

Kom in i gamet!


Av Jossan - 28 februari 2008 15:31

Åh, jag har fått en så himla störig låt på huvudet.

"Pop - goes my heart" från filmen Music and Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore.

Sen jag såg den smöriga filmen i måndags, har jag kommit på mig själv med att gå omkring och lalla på den.


Föresten så var det den låten som en vän, Anna, gjorde en cover på i julas - istället för att skicka julkort.....

Av Jossan - 28 februari 2008 11:28

Ååååhhh!

Jag börjar bli mer och mer irriterad på folk som är familjehem.

De säger sig vilja göra en god gärning och bryr sig inte alls om ersättningen (alltså pengarna).

Men ju längre tid de varit familjehem och mer erfarenhet de har ju mer gnidna och pengafixerade börjar de bli. Och tänk inte ens tanken på att försöka att avsluta deras uppdrag.

"Jamen, nu kan vi ju inte bara vara kontaktfamilj...alla telefonsamtal som vi dagligen har med XX och vi kör och hälsar på osv osv....."

Hallå!

Ert uppdrag är slut. Det är inte mitt problem att ni fäst er vid XX. Och om det nu är så att ni verkligen  bryr er om XX så varför vill ni då inte hålla kontakten med XX fastän ni inte får betalt för det?


Andra vill ha betalt för att de tar hand som sina syskon eller syskonbarn.

Hallå!

Hade min bror och hans fru kolatvippen eller ve och fasa hamnat i knarkträsket nog faaan skulle jag sett till att ta hand om barnen no matter what! Även om jag inte hade fått någon hjälp från samhället.


Åh, jag blir bara så trött.

Jag mååååååste snart byta jobb!

Ovido - Quiz & Flashcards