Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Fredag och rabiata lärare

Av Jossan - 3 mars 2008 08:26

Såja, då var det måndag igen och helgen känns mest som en difus dröm.

Fredagskvällen spenderades hemma hos mamma och pappa med god mat (som alltid). Pappa hade piffat till det lite extra och gjort HEMMAGJORDA friterade räkor och HEMMAGJORD sötsur sås. Smarrigt värre.


Till frukosten berättade mamma om när hon läste bla engelska på KomVux. Jag hade absolut ingen aning om att hon lästa på KomVux och undrade lite skadeglatt ifall hon inte hade haft tillräckliga betyg för att söka in på högskolan. Givetvis var det inte så utan istället så att hon saknade någon kurs osv. (skit oxå!)

I alla fall visade det sig att hennes engelsklärare var en lismande och stroppig typ som försökte att lägga an på min mamma. Mamma var då, som nu, gift och hade två barn så hon var inte vidare intresserad av denne man. Dessutom började hon ifrågasätta undervisningen eftersom hon tyckte att han la ribban för lågt och de därför inte lärde sig något nytt.

Detta gjorde dock engelskläraren galen så att nästa gång de skulle ha prov såg han till att mamma inte längre fick sitta tillsammans med de andra eleverna utan hon fick sitta i ett annat rum. Hon ansågs störa de andra.

HAHA!

Det kom senare fram att han faktiskt var lite smått galen. Han hade tidigare jobbat på Volvo. Där hade han tappat det en gång och börjat gå loss på bilarna och slå i sönder fönsterrutorna på bilarna. Han sparkades efter det.


Ja, stå upp för vad man tror på ska man tydligen inte göra i klassrummet. Det kostade mig ett slutbetyg en gång.

Jag gick i 9:an och kom inte speciellt bra överens med min bildlärare.

Jag hade fram till sista terminen i 9:an haft en 3:a i bild, men fick i slutbetyget en 2:a.

Anledningen enligt bildläraren var att jag "satt/umgicks med lågpresterande elever". Vad det hade att göra med mina kunskaper i bild har jag ingen aning om. Jag hade till och med deltagit i att måla bakgrundsdekoren till vår avslutningsföreställning - så att så jävla kass kan jag inte ha varit.

Den egentliga anledningen var den att jag vid ett tillfälle kallade bildläraren för jävla kärring.

Bildläraren hade börjat hacka ner på en av mina vänner och anklagat henne för något som jag visste att hon inte hade gjort. Dessutom gick hon till personangrepp och då fick jag nog och ställde mig upp och försvarade min vän och sa precis vad jag tyckte om den här läraren.

Kanske inte det smartaste draget, men idag känner jag mig ändå rätt så stolt över det. Men den där tvåan i betyget retar mig än. Och ja, det var inte den enda tvåan jag hade, men denna hade jag faktiskt inte förtjänat.


 
 
La famiglia

La famiglia

3 mars 2008 22:34

Kalla aldrig någon för en jävla kärring. I synnerhet inte om hon är just en jävla kärring. Sanningen gör ofta mer ont än falska påhopp.

http://hundblues.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards