Direktlänk till inlägg 6 mars 2008

Mat, ballonger och Spock

Av Jossan - 6 mars 2008 11:06

Det blev aldrig att vi gick och kollade på Moto Boy på Debaser. Ångrar det lite idag men jag hade absolut ingen ork till att stå och trängas med en massa 18-åringar igår.

Jag och D gick i alla fall till Restaurang Möllan och käkade. Jag tog gratinerad rödspätta och D tog oxfilé. Fantastiskt gott, för nästan inga pengar alls och jag blev proppmätt.

D föreslog att vi skulle gå till Vinylbaren där de kvällen till ära hade S.P.O.C.K-special på klubben Spacelab eftersom det var 20 år sen de spelade för första gången i Malmö. Jag har aldrig lyssnat på Spock men jag gillar ju Spacelab och har alltid trevligt där.

Alexander och hans vapendragare hade komponerat ihop ett quizz om Spock...fattar inte hur de kunde få ihop 20 frågor om det bandet. (Fast å andra sidan är det kanske inte så konstigt eftersom Alexander var S.P.O.C.K´s frontman) Det var faktiskt dock någon som lyckades få 13 rätt - det måste ha varit någon groupie. Själva fick vi bara ihop 3 rätt....D hade aldrig ens hört talas om bandet, fast å andra sidan är han inte speciellt musikintresserad.

Alexander höll på att retas med mig genom att anklaga mig för att fuska (igen!) på quizzet..."Lägg ner mobiltelefonen Johanna!"....jag hade inte ens den uppe! Och på något konstigt sätt fick han in mitt namn i frågan om Astrogirl , det var något om kärlek som han babblade om. Folk bara glodde på mig och undrade säkert vad vi hade för relation.

Jag hämnades genom att stampa på alla ballonger som jag kunde komma åt så att det sa "PANG". Jag tog sats från barstolen och hoppade på dem....haha!

Tjejerna på bordet bredvid satt och höll krampaktigt i två ballonger så att jag inte skulle kunna ta i sönder dem. Jag smidde en plan om att jag ju kunde sticka hål på deras ballonger med mitt örhänge, men innan jag fått av mig örhänget så  hindrade D mig....tråkmåns!

Vi hade i alla fall en rolig kväll även om jag inte orkade ta mig till Debaser som planerat.


 
 
Ingen bild

anna ekberg

6 mars 2008 14:47

Hejsan söta du , vill bara tipsa dig om ett bra band - Caitlyn som spelar i Lund 16 april - inte din hemstad men ändå!!
Hoppas allt är bra med dig söta du, själv mår jag fint och åker på storstadssemester till Budapest (japp jag med) på lördag. Kramen

 
Ingen bild

Musiko

9 mars 2008 18:51

Synd att du missade Debaser. Det var en helt magisk konsert, han sjöng bättre än ever!

 
Ingen bild

jossan

10 mars 2008 09:14

Damn it! Nåja, jag tror att vi kommer att få se mycket av Moto Boy i framtiden :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 22 maj 2008 09:50

Hej hej! Tack, ni som har saknat mig. Men just nu känns det som om den här bloggen har gjort sitt. Det har varit en rolig tid att skriva och jag kan fortfarande läsa om vissa inlägg och skratta. Det är inte helt osannolikt att jag kommer att start...

Av Jossan - 29 april 2008 17:15

Jag har hållt mig undan "bloggvärlden" ett litet tag. Inom loppet av en kort period blev min äldsta väninnans mamma och även min brorson svårt sjuka. Jag kände att jag varken hade ork eller vilja att blogga.  Min värld och mina "bekymmer" kändes hel...

Av Jossan - 11 april 2008 12:02

Känns inte längre meningsfullt att blogga.......

Av Jossan - 10 april 2008 12:10

Just nu känner jag mig osynlig och inte värd ett skit. Åter igen en arbetsgivare som struntat i att meddela mig om jag fått tjänsten eller ej fastän jag varit på intervju och blivit lovad att de skulle höra av sig.   Sedan ligger min älskade brorson ...

Av Jossan - 28 mars 2008 12:08

Följande stod idag att läsa på Aftonbladet.se angående det uppmärksammade fallet "Louise". "Pappan i Vetlanda dömdes till rättspsykiatrisk vård för hundratals samlag med sin minderåriga dotter. Nu har kommunen beslutat att pappan även i fortsättning...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards