Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Jossan - 14 februari 2008 14:50

Jag och D har en skum sysselsättning ihop.

Vi är egentligen ganska så snälla personer, men vi gillar att skratta åt folk.

Vid frukostbordet på helgerna brukar vi gå igenom kontaktannonserna och läsa de annonser vi tycker är roliga högt.

Sedan vrider vi oss av skratt.

Vi letar efter konstiga saker som säljs på blocket och skrattar hejdlöst när någon har satt in en annons, för en bröllopsklänning, med texten:

"Helt ny bröllopsklänning säljes. Aldrig använd. Tyvärr".


Vad brukar ni hitta på med folk ni tycker om?


Av Jossan - 14 februari 2008 14:44

Jag läste att ROKS (kvinnojourernas riksorganisation) förra chef,  Ireen von Wachenfeldt, har skrivit en bok för att "ta tillbaka" sitt berömda uttalande om att:

-" MÄN ÄR DJUR".

Ödmjuk som denna kvinna verkar vara försöker hon att skyla över det hela med att säga:

– "Jag skulle ha sagt att män är värre än djur. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren..."


Hur i hela friden tänker människan ta sig ur det här?


Av Jossan - 14 februari 2008 11:48

HAHA!

Nu blåser vindarna annorlunda!

Blev precis uppring av en kvinna som undrade om jag ville komma på anställningsintervju nästa torsdag.

Åh, detta är verkligen ett arbete som jag vill ha! Det är fortfarande inom socialtjänsten men en avdelning som endast arbetar med familjerätt.

Jag vill jag vill jag vill.

Håll tummarna!

Av Jossan - 14 februari 2008 09:25

Nä, riktigt så illa är det inte.

Fast jag gillar faktiskt Stockholm som resemål.

Mycket att titta på, fantastisk shopping och härliga uteställen.

Nu har jag hittat änne en anledning till att besöka Stockholm i vår.

Moderna Museet har en utställning av Andy Warhol (jag älskar popkonst!)

9/2 - 4/5 kommer hans alster att visas för 2:a gången i Sthlm...40 år sen sist.

Måste måste måste!


Av Jossan - 14 februari 2008 08:26

Japp, så kom den i år också.

Jag trodde att de hade skrotat "Alla hjärtans dag" en gång för alla.

Kalla den hellre för "Singles Awareness Day", eftersom det är ingen annan dag på året som man är såååå smärtsamt medveten om att man är singel.

Nåja, nu ska jag kanske inte gnälla eftersom jag faktiskt träffar någon, har fantastiska vänner och en underbar familj dit man alltid är välkommen.

Men jag tänker på alla andra som är ensamma.


Okej, det är väl aldrig fel med en dag "då man ska hylla kärleken" - så konceptet är det väl egentligen inget fel på, men jag gillar inte hela den kommersiella biten och hypen över det. "Överraska din älskling, gå ut och ät, köp smycken, köp underkläder, köp choklad, pröva 10 nya samlagsställningar...bla bla bla".

En del av mig rycker på axlarna åt hela tilltaget men en annan del av mig vill bara spy galla över det?

Bitter?

Lättpåverkad?

Ja, inte vet jag men något med denna dagen får mig att bli rabiat och totalvägra alla romaniska påhitt just idag.


Värst av allt tycker jag är när de i gymnasieskolorna (kanske även högstadiet) kan köpa rosor som de sedan delar ut i klassrummen.

Jag tror ju inte att de som får en ros blir hälften så glad som den som blir ledsen över att inte få någon ros.

När jag gick i gymnasiet kunde man välja mellan tre olika rosor, "vänros", "spanros" och "kärleksros".

Jag och en kompis brukade köpa rosor till varandra bara för att vi inte skulle sitta där utan en ros. Givetvis köpte vi "spanrosen" så att klasskamraterna skulle undra lite extra över vem som var den hemliga beundraren.

Kanske var det just därför som vi fick ryktet om oss att vara lesbiska...*skrattar*...eftersom vi båda köpte rosor till en annan tjej..... 


Idag delar välgörenhetsorganisationen Charity International ut kramar till alla som vill ha en på Gustav Adolfs Torg i Malmö. Så bege er dit klockan 13:00!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards