Alla inlägg under juli 2006

Av Jossan - 19 juli 2006 12:49

"barn ska vara platta och sitta i album"

Av Jossan - 19 juli 2006 10:55

Varför....- har man röven full ena dagen och nästa stiltje?- skiner solen när man jobbar? - regnar det när man är ledig?- gnäller folk på att soc. inte gör något?- gnäller samma folk när soc. väl gör något?

Av Jossan - 19 juli 2006 08:58

Fick ett super roligt mail idag:"Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK,åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet.Så här visade sig symptomen:Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen. Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv.Jag lägger bilnycklarna på bordet, kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas. Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer mig för att tömma papperskorgen först.Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna. Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går indit och hittar en flaska juice som jag börjat att dricka ifrån.Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet. Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.På vägen till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.Då ser jag mina glasögon som jag har letat efter hela förmiddagen. Detär bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna. Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten.Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet. Ikväll när jag ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet. Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattnablommorna.Jag häller lite vatten I vasen, men det mesta hamnar på golvet. Så jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta efter en trasa. Jag går ut I hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.Vid dagens slut:A… är bilen fortfarande smutsigB… svarsblanketten har inte blivit postadC… det står en flaska med varm juice på bänkenD… blommorna är vissnaE… jag kan inte hitta någon pennaF… jag kan inte hitta fjärrkontrollen till TV:nG… jag kan inte hitta mina glasögonH… jag har ingen aning om vart jag har lagt bilnycklarnaJag försöker komma ihåg varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag har varit upptagen hela dagen och jag är Helt FÄRDIG." Någon som känner igen sig?

Av Jossan - 13 juli 2006 09:21

Har fått en lustig sida skickad till mig. Här finns allt från musikvideos till roliga reklamfilmer till meningslösa amatör-inspelningar från webbkameror.En helt sanslös sida! Man kan sitta och titta på den ena konstigheten till den andra. Jag bara undrar vad de tänker som skickar dessa meningslösa videos där de själva sjunger en låt. Folk vill väl synas? Å andra sidan ligger det som jag själv håller på här med på Bloggen inte så långt därifrån.......Broadcast yourself

Av Jossan - 12 juli 2006 17:07

Eller det kan man kanske inte riktigt kalla det för. Men, ni som har läst boken [bDjävulen bär Prada vet alla att den hemska Chefredaktören för Runway magazine alltid avslutar sina meningar (befallningar) med:"Det var allt"Idag fick jag ett mail från en klient som är ganska så "snipig" (eller "snäsig" kanske är mer rätt ord). Mailet innehöll en lång lista petitesser på saker i ett yttrande som hon ville att jag skulle ändra. Jag höll i alla fall på att sätta eftermiddags thét i halsen när jag läste sista meningen på hennes mail: Det var alltHälsningar XXDet var dessutom luft mellan den meningen och de övriga, precis som om hon verkligen ville påpeka att "det var allt"..."spring i väg och lek och stör mig inte igen"...

Av Jossan - 11 juli 2006 16:58

Det gick i alla fall igenom att jag kan börja arbeta på BUP den 1 sep. Vilket resulterar i att jag bara ska vara i Skumby i ca 39 dagar till! Jippie!!!

Av Jossan - 11 juli 2006 16:57

Är nu tillbaka från mitt jobbiga hembesök. Det visade sig inte alls bli lika jobbigt som jag hade föreställt mig. När vi pratade med föräldrarna fick vi (givetvis) en helt annan bild. Men den var mer trovärdig om man säger så. De svarade logiskt på våra frågor och kunde förklara vissa konstigheter osv. Släktingen var antagligen svartsjuk och hade stort kontrollbehov. Hon trodde ju säkert att hon gjorde rätt, men så olika man kan se och uppfatta saker o ting. Om de bara kunde prata med varandra som normala människor istället för att skrika på och anklaga varandra. Jag vet att de flesta människor inte tänker på samma sätt som jag, men jag blir bara ledsen när jag tänker på att nu blir det kanske så att dessa barn inte längre kommer att träffa sin släkting som de tycker så mycket om. I slutändan är det barnen som blir lidande och kanske kommer att tro att de är orsaken till att de inte får träffa sin släkting längre.

Av Jossan - 11 juli 2006 13:00

1. Träffa tre pojkar med deras familjer för att kunna skriva yttrande till tingsrätten, sk LUL-yttranden (Lagen om särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare).2. Skriva dessa 3 yttranden som ska vara färdiga senast i morgon. 3. Åka hem till en familj och prata med dem om att en släkting till dem har anmält att hon är orolig för att deras barnen kanske far illa. Under pressure!4. Ringa och bestämma tid för telefonmöte med en pappa om hur han anser att umgänget med hans barn har fungerat.5. Ringa ca 5 andra viktiga samtalIbland funderar jag på att det är ett konstigt arbeta man har....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards