Alla inlägg den 16 november 2007

Av Jossan - 16 november 2007 12:47

På något oförklarligt sätt går jag alltid upp i vikt under höstmånaderna.

Jag undrar om det är så att jag förbereder magen för det kommande julbordet?

Och varje år blir jag lika överraskad när jag ser den lilla bulan puta ut på magen.

Och varje gång får jag för mig att jag måste vara gravid.

Det är liksom den enda anledningen jag kan hitta till att jag blir lite rundare. Inte kan det väl ha att göra med vad jag stoppar i mig, att jag försöker att hålla borta kommande höstdepression med god mat och vin.

Eller att jag hellre kryper upp i soffan med en film istället för att gå ut och gå.

Nej, jag måste vara gravid. (Fastän jag har p-stav sedan 5 år tillbaka)


Ugh...måste försöka att ta mig till gymmet i nästa vecka.

Av Jossan - 16 november 2007 11:48

Nu så här i jul-bordstider och firmafest-stohej kan man läsa om en norrman som kommit fram till att man kan få högre lön eller bättre position på jobbet ifall man ligger med chefen. 

Oväntat att man drar fram den rapporten just nu.

Jag antar att norrmannen i fråga själv är chef och att detta är någon sexuell fantasi som han har.

Hmm...undrar bara om det fungerar även för mig....fast jag har i och för sig en kvinnlig chef....och jag vet inte om hon tänder på tjejer....dessutom är hon i 60 års åldern så jag är inte själv värst intresserad.


Jävla skit - alltså finns det inget sätt för mig att höja min lön på...eftersom jag är kvinna och det enda sätt vi kan komma fram i yrkeslivet är tydligen att ligga oss till det.... i alla fall insinuerar den här norrmanen det.


Av Jossan - 16 november 2007 11:39

I dag har jag inte fått mycket gjort.....

Jag bara sitter och räknar minuterna tills jag slutar jobba.

Ska ju möta upp en del kompisar för en after work. Jag smsade Nima redan 9 i morse för att fråga om han skulle följa med....det är ju friskt.

Ugh...20 minuter kvar till lunch....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards