Alla inlägg under februari 2008

Av Jossan - 8 februari 2008 11:05

Hipp hipp hurra det är fredag idag!

I dag är jag på jättebra humör.

Antar att det beror på att det är fredag.

Jag och D har bara legat i tv-soffan hela veckan, vi har inte orkat hitta på något efter jobb.

Därför ska vi i kväll se till att hitta på något kul. Kanske gå ut och käka, hänga på någon sunkig bar och berätta sjörövarhistorier eller tokdansa på någon svartklubb.

Jag längtar!

Av Jossan - 5 februari 2008 15:55

Har haft en högst oproduktiv dag på jobb idag.

Känns som jag har overload i hjärnan - får inget gjort utan springer mest omkring i korridorerna med en bunt papper.

Boka in möte - oj, tjänstebilen är inte ledig, oj boka om mötet - nähä, nu kan inte familjehemmet, oj boka om mötet igen - oj, nu kan inte behandlingshemmet.


Blääääääää


Jag har i alla fall sökt jobb idag på mitt gamla jobb där jag arbetade som kurator. Ett jobb som jag stortrivdes med. Kändes lite knäppt att skriva en ansökan dit. Jag kunde ju inte direkt berätta för dem vad jag arbetade med på mitt förra jobb - eftersom de redan vet det! Nåja, hoppas i alla fall att jag får komma på en intervju. Fast om jag gör det och sen inte får jobbet så skulle det ju kännas för jävligt. Därför har jag försökt att få tag på min fd chef för att fråga om det överhuvudtaget är lönt för mig att söka tjänsten.

Ååååh, det här ständiga jobbsökandet. Jag tror att min blogg till 80 % handlar om min ångest inför jobbsökande.


Nu ska jag i alla fall snart åka hem. D kommer att möta mig i Malmö och sen kommer vi att åka hem till honom för att bada i hans "ute-spa".

Mys mys.


Av Jossan - 4 februari 2008 15:22

Årets första must-have, Marc Jacobs parfym "Daisy".

Urgullig flaska och den doftar underbart fräscht!

Av Jossan - 4 februari 2008 09:01

Trevlig start på arbetsveckan.

Fick precis reda på att en av arbetskollegerna har sjukskrivit sig igen.

Förstår mig rätt, jag tycker att det är jättetråkigt att en av mina kolleger mår så dåligt att han/hon behöver lägga in sig på psyk, men det är tredje gången på mindre än ett år.

Någonstanns haltar det.

Jag anser att hon borde ta tjänstledigt från jobb ett bra tag och rå om sig själv och försöka att komma i balans. Sen får hon/han komma tillbaka till jobbet lite i taget, inte börja jobba 100 % direkt efter en längre tids sjukskrivning.

Jag tycker dessutom att det är min chefs ansvar att ta upp den här frågan, inte kollegan som är sjuk.

Nu förstår jag lite bättre varför hon/han har varit efter en som en igel de senaste veckorna och betett sig allmänt konstigt.


Jag å andra sidan kan ju nu glömma att avsluta mitt vikariat tidigare än planerat eftersom vi nu är en person kort.

Ytterligare 3 månader med pendling att se fram emot.

Av Jossan - 3 februari 2008 13:55

Brossan myntade ett nytt uttryck i lördags:

"Du ser lite spänd ut i käkarna".


Tydligen hade han sagt det en gång till sin fru när hon var uppenbart irriterad.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards