Alla inlägg den 5 juni 2006

Av Jossan - 5 juni 2006 15:59

De ringde från socialtjänsten i Bjuv och frågade om jag ville komma på anställningsintervju! JIPPI! Anställningen är ett vikariat på 1 år i deras ungdomsgrupp. Givetvis löper inget friktionsfritt när det gäller mig. De ville (om jag får jobbet) att jag skulle börja så fort som möjligt. Jag är ju anställd här i Skumby tom september och jag vill inte sätta dem i skiten. Jag vet hur ont om personal de har. Nåja, det går kanske att lösa på något sätt, men det kommer att kännas för jävligt att behöva tacka nej till ett jobb som jag egentligen vill ha. We´ll see....

Av Jossan - 5 juni 2006 11:20

Busschaufförer måste vara ett släkte för sig. Jag kan inte förstå varför denna grupp yrkesmänniskor har bestämt sig för att underblåsa det dåliga rykte de har. De är sura, buttra och när de väl svarar på tilltal grymtar de fram något ohörbart. Nu undrar ni säkert varför jag spyr galla över denna charmiga yrkeskår. Jo, det ska jag tala om. Jag och min kärlek skulle igår kväll åka buss till "grannbyn" som ligger 6 km ifrån Skumby. Där skulle vi äta på en mysig restaurang och därefter lyssna på några trubadurer som skulle spela. Eftersom det var söndag gick det bara två bussar på hela dagen, en klockan 14 och en vid 17:30. Vi hade redan bestämt oss för att ta taxi hem eftersom sista bussen gick kl 20. (Vi knorrade lite över priset, 200:- för 6 km i Malmö kan man f-n åka till Lund för det priset!)Nåja, på väg till busshållplatsen körde bussen förbi oss och stannade på bussplanen. Vi var ca 5 minuter tidig när vi ställde oss vi hållplatsen som låg ca 20 m från där bussen stod. Jag tänkte att anledningen till att bussen stannat en bit från hållplatsen säkert var pga att bussen var tidig och dessutom skulle avgå från Skumby som första anhalt. Fem minuter senare startar bussen och vi går fram till trottoarkanten och bussen swooooischar förbi oss!!!HALLÅ!! Min kärlek sprang efter bussen och viftade med armarna i hopp om att chauffören skulle se honom, men om han gjorde det får vi aldrig veta eftersom han inte stannade.Vi var de enda på hållplatsen och chauffören hade sett oss komma och stanna vid hållplatsen uppenbarligen för att åka buss. Det var möjligt att vi stod vid fel hållplats (där fanns ca 10 "hållplatsstolpar" på bussplanen, men tidtabellen för "vår" buss stod i alla fall på stolpen där vi väntade. VARFÖR kunde han inte ha stannat till vid oss och frågat om vi skulle åka med honom? Han borde veta att den bussen var den enda (och dessutom SISTA!!)som skulle avgå från Skumby på hela dagen. Jag kan bara upplysa om att vårt glada partyhumör fick sig en ordentlig törn, men vi bestämde efter en (tröst-) öl på den lokala pizzerian att trots allt ta en taxi in till grannbyn. Det är jag glad för att vi bestämde, trots en liten baksmälla i morse. Vi åt en fantastisk fisk och skaldjurs gryta med musslor och havskräfta i!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards