Alla inlägg den 16 juni 2006

Av Jossan - 16 juni 2006 13:38

21 dagar kvar tills jag ska se Depeche Mode live i Stockholm!

Av Jossan - 16 juni 2006 12:48

Över allt ser man nyfödda bebisar och små barn som precis lärt sig att gå. Kompisar, arbetskamrater och syskon ynglar av sig. Jag har i nästan 29 år varit tvärsäker på att jag aldrig kommer att skaffa barn. Jag har helt enkelt inte velat ha barn. Inte så att jag har något emot barn, jag tycker att de kan vara härliga....så länge man kan lämna tillbaka dem till deras mamma eller pappa. Jag till exempel avgudar min brorson, men det beror säkert till stor del på att han är underbar och att vi har liknade gener. Min närmaste vän har precis fått en dotter som jag tycker är fullkomligt ljuvlig, så visst blir man påverkad. När jag var yngre var även orsaken till att jag inte ville skaffa barn att jag tyckte att världen vi lever i inte är någon bra plats för barn. Födas in i vad? mobbing, självsvält, arbetslöshet, som offer för våldtäktsmän, pedofiler eller mördare. Hur skyddar man sina barn från allt som är farligt? Jag vet givetvis att man inte kan göra det och det skrämmer mig. Idag handlar det mer om att jag tror att jag hade blivit en usel mamma. Jag är fruktansvärt egocentrisk. Jag skulle tycka att det vore hemskt trist att gå på fotbollsmatcher, tradiga julspel i skolan och föräldramöten.Jag skulle bli en bestämd och sträng mamma. Jag blir galen på alla ouppfostrade ungar som härjar omkring och mosor/farsor som ej kan säga ifrån. Jag känner att det är mycket man måste ge upp, av sig själv, sin tid och pengar för att kunna ta hand om ett barn. Jag är helt enkelt inte redo att göra det och jag vet inte om jag någon gång blir det. Samtidigt är jag rädd för att jag en dag när det väl är för sent, vaknar upp av en rejäl signal från den där biologiska klockan alla snackar om, och känner att NU vill jag ha barn.Jag har i alla fall hittat en man som jag vet kommer att bli en underbar far. Han är omtänksam, käleksfull och våra värderingar stämmer överens. Vem vet? (Jag har dock för säkerhets skull satt in en ny p-stav, så att vi har fritt spelrum i alla fall tre år till...)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards