Alla inlägg den 3 december 2007

Av Jossan - 3 december 2007 11:51

Fredag: Glasklart. Förfest med D och hans kompisar. Trevligt att vara ensam tjej - gillar uppmärksamheten juh! Fick ett visitkort av ägaren till Glasklart för att kontakta honom ang vip-kort. Får se om jag gör det. Jag är lite emot hela den här "vip-grejen", men det kan ju vara bra att ha ett eget kort att gå in på så att man slipper vara beroende av andra.

Jag gick hem tidigt eftersom jag skulle gå upp tidigt dagen efter.


Lördag: Bli väckt en kvart innan väckarklockan skulle ringa, av att mamma ringer och säger att det ösregnar och därför inte är speciellt kul att åka till Köpenhamn. Håller med henne och vi beslutar att åka till IKEA istället.

Ugh.

Att vara lite bakis på IKEA en lördag med köpglada människor och skrikande ungar är ingen hit.  

Det var trevligt ändå och jag köpte en massa julpynt (till granen - lovar att lägga upp en bild) och bjöd föräldrarna på lunch.

Dagen med föräldrarna avslutades hemma hos mig med kaffe och kaka.

På lördagskvällen stod det först och främst konsert på schemat.

Säkert! spelade på KB.

Jag åkte hem till underbara Anna och förfestade med henne och hennes vänner. Mycket trevligt. Själva konserten var superbra och vi skrålade med i alla låtarna. Efter konserten åkte jag iväg för att möta upp D som hade hamnat på en inflyttningsfest till en kompis arbetskamrat. Värdparet var trevliga och timida så att när jag bjöd in Flygvärdinnan, Erik o Alexander så höjde vi stämningen något. (och ja, jag frågade om lov innan)

Vid 02 drog vi vidare till Etagé för att dansa lite, trots protester från D. När vi dansat klart var det dax för nattamat på Stippes. D var föresten på väg att köpa stället för några år sen. Något som han idag är glad över att han inte gjorde, visst, stället är en guldgruva men vilket slit.

Jag hittade en jukebox på Stippes och var överlycklig över att få spela lite (bra) musik.


Söndag: Spenderades i hemmets lugna vrå med pizza och film. Kollade på "skräckisen" 1408 av Mikael Håfström. Den var inte något vidare bra. Jobbig att hänga med i så jag slumrade till vid något tillfälle.

Av Jossan - 3 december 2007 11:33

Ja, så var det måndag igen. Men inte den roliga måndagen, när jag har en hel vecka att se fram emot tillsammans med D. Utan den tråkiga när vi bara kan ses några timmar mitt i veckan.

Måste fokusera på min "egentid" och på allt jag kan göra då, utan att behöva kompromissa.

Men jag vill ju kompromissa!

Umgås med tjejkompisarna, julpynta (ja, ni läste rätt, jag ska tom ha julgran!) mysa i soffan med en bra bok eller film utan att någon stör.

Men jag vill ju umgås med D och det gör inget att han vill hålla min hand när vi tittar på film.

Åh, denna bitterljuva känsla.



Av Jossan - 3 december 2007 09:24

Jag har precis fixat en biljett till KENT- konserten i mars.

Men man börjar nog bli lite gammal.

Jag valde sittplats på läktaren istället för ståplats på golvet.

Orkar inte stå och trängas. Hoppas att jag fick bra plats bara så att jag kan se något.


Längtar till lördag (redan) eftersom jag då ska åka över till Köpenhamn och ja...kolla på KENT.  

Ovido - Quiz & Flashcards