Alla inlägg den 7 december 2007

Av Jossan - 7 december 2007 11:35

Och det här är vad magen säger om dig
Du gillar mig för mycket det måste vara något fel på dig
Det här är vad hjärnan har sagt om mig
Jag måste vara galen, jag har aldrig känt så mycket
som när jag är med dig, jag har aldrig känt
så mycket som jag gör när jag är med dig
Jag har aldrig känt så mycket
som när jag är med dig


(Annika Norlin aka Säkert!)

Av Jossan - 7 december 2007 10:31

I går träffade jag äntligen D efter att vi inte har setts sen måndag morse. Låååång tid.

Vi pratade mestadels om det stundande julbordet då han ska träffa mina vänner för första gången.

"I Irak torterar de internerna i fängelset med att tvinga dem äta griskött, dricka sprit och ha sex. I Sverige kallar vi det för Julbord". (citat från D)

Han verkade så intresserad av att höra om mina vänner, vad de gjorde och vad de hette för han ville lära sig deras namn. Snutte!

D ska på ett "kalas" innan julbordet, till en vän vars tvillingar fyller 8 år. Han sa lite skämtsamt att han "då kommer att vara bra i gasen när han kommer till julbodet".

Jag svarade att det var de vana vid eftersom ett av mina ex hade lite problem med alkoholen och vid ett tillfälle somnade på en restaurang mot en stolpe, när vi skulle fira en kompis födelsedag.

D blev genast allvarlig och sa att det inte var meningen att skämta om det och att han aldrig skulle göra så, utan att han såg det som en självklarhet att inte dricka alkohol innan han träffade mina vänner, eller bli full.

Skönt att slippa vara orolig. Fast å andra sidan vet jag ju att han aldrig skulle göra så.



Av Jossan - 7 december 2007 10:05

Såja, då har man inhandlat sin första flaska glögg för i år (obs, detta gjordes i går kväll, inte nu på morgonen).

Jag stod och velade ett tag inne på systemet eftersom det finns så många olika sorter att välja på. Glögg smaksatt med rom, cognac, årgångsglögg osv.

Jag valde tillslut den klassiska Blossa vinglögg, på 10 % (tycker att det blir för starkt annars).

Kassörskan bad om leg.

Sedan bad kassörskan om ursäkt.

Jag sa att jag tog det som en komplimang (I´m still going strong!)


Jag märker dock att jag har fått en smygande ångest av det här med Glögg.

Jag antar att jag tänker på ett av mina ex som använde denna årstid till att dricka Glögg nästan varje dag....och då menar jag starkvinsglöggen.

"Jamen, det är ju bara glögg!"

Jag undrar om han kommer att göra likadant i år.

Av Jossan - 7 december 2007 09:26

Jag har fått Säkert!s låt "Vi kommer att dö samtidigt" på hjärnan.

Det finns en version av den på engelska med The Animal five. Och jag absolut älskar deras översättning av raderna:

"Andas, jag kan inte andas för det låter så pinsamt kvavt där jag står brevid dig".

Blir i Animal fives version:

"Inhale, exhale I breathe like a pervo in the presence of you".


Det kan bara vara Martin som kommit på den textraden....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards