Alla inlägg den 6 december 2007

Av Jossan - 6 december 2007 12:00

Jag ska fixa till frillan på onsdag....jag funderar lite på att fixa en liknande frisyr som Josefin Crafoord.

En kort bob som är tokblonderad.

Vad tror ni om det?

Av Jossan - 6 december 2007 11:48

Ugh....kom precis på att jag ska ha styrelsemöte hemma hos mig på måndag.

De tyckte att jag skulle bjuda på Nobelmiddag eftersom det ju är Nobelprisutdelnings-kväll.

Fast det tycker inte jag riktigt.

Det får i stället bli glögg, pepparkakor och lussebullar.

Fan, måste baka lussebullar på söndag då.

Jag ska dock inte göra som min väninna juristen när hon skulle baka lussebullar. Hon tröttnade mitt i allt och antingen kastade hon resten av degen eller så la hon det i kylskåpet. I vilket fall som helst så hade degen fortsatt att jäsa så dagen efter bara välde det ut deg ifrån kylen/sophinken.

Ganska så kul.

Av Jossan - 6 december 2007 08:35

På tåget får jag dessutom tuppjuck när jag läser att en 15 årig tjej blivit våldtagen av en 24 årig man som hon träffat på internet. Tydligen hade han utgett sig för att vara någon annan. Både på ledarsidan och i reportaget skriver man att "föräldrar borde upplysa och utbilda sina döttrar i vad som kan hända ifall flickor åker ensamma och träffar okända pojkar".

URSÄKTA???!!!

Är det flickorna som ska ta ansvar för vad som dessa svin utsätter dem för?

Visst, jag håller med om att man som förälder MÅSTE tala med sina döttrar om att dessa svin existerar och att man ALDRIG ska träffa någon man inte känner ensam osv. Men ingenstans, varken i ledaren eller i reportaget nämndes det någon gång att man som förälder borde prata med sina POJKAR!

Föräldrar, upplys era pojkar om vad som är okej och inte när det gäller sexualitet. Lär dem att stå emot grupprtycket och macho/playeridealet som lär dem att män är hingstar om de har en massa kvinnor medans kvinnorna som gör det samma är horor.


Sen tror jag i och för sig inte att sexualbrotten kommer att minska bara för att man gör det här som förälder, eftersom bakgrunden hos gärningsmännen ofta är komplex. Men jag tror att vi kan förhindra ett och annat genom att lära våra pojkar att det inte är okej att tafsa på tjejerna i skolan eller att smyga på en tjejkompis när hon sover/alt ligger utslagen av fylla.

Så, framförallt alla ni frånvarande män, ta ert ansvar och prata med era pojkar (och gärna även med era flickor)!

Av Jossan - 6 december 2007 08:18

Dagen började jävligt bra.

Satte klockan på 04:50 för att för en gångs skull orka upp och käka frukost.

Givetvis orkade jag inte gå upp när klockan ringde utan låg istället och snozzade den till 05:40, då jag fick eld i röva eftersom jag tar bussen utanför lägenheten vid 06:12 (Mitt mobilalarm ringer med 9 minuters mellanrum - varför inte 10 ?).

Göra sig i ordning och fixa lunch på 25 min är inte dåligt.

På bussen till tåget lyckas min avokado rulla ur matkassen ner på golvet när bussen gör en häftig inbromsning vid tågstationen. Jag och en vänlig medpassagerare kastar oss ner på golvet för att försöka fånga den lilla rackaren. Medpassageraren får tag på avokadon just som bussen börjar rulla igen och jag blir tvungen att skrika över hela bussen att jag skulle gå av, men att jag tappat min avokado. Det sista var kanske lite onödigt mycket information, men bussen stannade och jag tror säkert att både en eller två morgontrötta personer fick sig ett litet skratt.


Jag kunde tyvärr inte ta någon fullur på tåget eftersom det var överfullt med människor. Tydligen hade de ett för kort tåg och därför inte sittplatser åt alla. Jävla skit, jag hatar att sitta inklämd mellan en massa okända människor.

Jag vill inte känna lukten av deras deodorant (fast hellre det än deras svett)

Jag vill inte ha någon annans väska i knäet.

Jag vill inte ha någon annas frukost i knäet eller lyssna på när folk smaskar/snarkar/talar i mobiltelefon. (varför pratar folk alltid så högt i sina mobiltelefoner?)

Jag vill inte att mina knän/fötter/lår/händer rör vid någon annan, som jag inte är ett smack sexuellt intresserad av klockan 06 på morgonen på ett tåg.


AAAuuurtrgggh! Jag borde inte åka kollektivt!



Ovido - Quiz & Flashcards