Alla inlägg den 10 december 2006

Av Jossan - 10 december 2006 16:32

Fick precis telefon av en killkompis, Rickard, som jag inte har pratat med på säkert 2 år. Vi träffades -97 när vi läste på samma folkhögskola utanför Kalmar. Och gud vad roligt vi hade ihop. Det bästa minnet jag har därifrån var när vi en vardag åkte in till Kalmare stad och köpte oss vars en vattenpistol och vars en vinflaska. Skruvkork på vinet, drack det i parken, åkte tillbaka till folkhögskolan och jagade våra kamrater med vattenpistolerna. Tillslut fick en av dem nog och hällde en stoooor hink vatten över mig o Rickard. Då fick vi oxå nog. Nu jobbar han i alla fall uppe vid Kebenekajse o vi har inte setts sen 2001 (tror jag). Nu har han i alla fall lite ledigt från jobb och kommer inte att börja jobba igen förän i februari. Kom fram till att vi eventuellt ska sticka iväg en liten runda till Prag i januari. Hade varit sååå skoj. Vi får se.

Av Jossan - 10 december 2006 13:58

Haha! Såja...nu ska man gå på bio ikväll.Det blev tydligen inget med att ligga i soffan o slöa. Jag är så himla dålig på att säga nej.....*aarrggh*

Av Jossan - 10 december 2006 13:44

Idag blir det väl inte mycket gjort.Har varit ute och gått lite i det oförskämt fina vädret som vi har idag. Kvällen lär tillbringas i tv-soffan med några lånade filmer och chips o dippa. Ja...och imorgon är det måndag igen. Jag o min chef har fastställt att veckan bra består av måndagar och fredagar.

Av Jossan - 10 december 2006 13:33

Var i lördags hemma hos min moster och mina kusiner och julpysslade. Supermysigt! De har skaffat sig en liten tax...jättesöt...långhårig och "tiger randig" i pälsen. Hon var lite bjäbbig och ville hemskt gärna leka med min brors 6 åriga rottis. Rottisen tyckte mest att taxen var "pain in the ass" och satte henne på plats några gånger. På kvällen bestämde jag "date" med en nyfunnen vän på Centiliter & Gram och vi testade deras drinkar. Mycket trevligt!Blev fotograferade av någon nätblaska - nightlife...alltid lika skoj.

Av Jossan - 10 december 2006 13:23

Har haft en helt fantastiskt rolig helg.Den började i fredags med en afterwork med tjejerna. Hur trevligt som helst - som alltid!När jag kom hem till min lilla lägenhet så kändes det bara så himla deppigt att sätta sig framför tv:n. Kastade några längtansfulla blickar mot restaurangen mitt emot och bestämde mig sedan för att gå dit och ta en drink. Tänkte att har jag tur så kanske där sitter någon annan i baren som jag kan prata med. När jag kommer till restaurangen blir jag "haffad" precis utanför av en kille som står och röker och jag blir inbjuden till hans bord. Det visar sig vara en hel del trevliga människor kring bordet och jag känner mig glad över att jag slapp sitta ensam i baren.Efter ett tag bryter några upp för att gå vidare till en nattklubb, jag orkar inte gå med utan vandrar istället hemåt.....med ett telefonnummer i fickan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards