Alla inlägg den 25 december 2006

Av Jossan - 25 december 2006 12:55

I dag kommer en vän ner från Strömstad. Vi jobbade tillsammans i "Skumby".Ska bli jättekul att träffa henne.Så i kväll kommer det att bli utgång delux eftersom det är juldagen och alla andra kommer att vara ute oxå. *skoj skoj*

Av Jossan - 25 december 2006 12:31

...efter julmaten. Tyvärr så tyckte jag att jag knappt han äta något innan jag blev mätt. Det finns ju så mycket gott på julbodet.Provade i alla fall för första gången Jansons frestelse och det var faktiskt riktigt gott. Jag har haft svårt för att förlika mig med tanken att varm anjovis skulle kunna vara gott. Kalvsyltan lämnade jag dock ännu detta år orörd.Kanske nästa år.

Av Jossan - 25 december 2006 12:01

"Det började redan på morgonen" berättade svägerskan när vi kom till dem omkring kl 14:00.Deras hund hade trängt síg före svägerskan när hon skulle ut och ta in barnvagnen. Plötslit hör hon grannen skrika"NEEEJJJ!!!! HON TAR VÅR JULSKINKA!"Då hade hhunden tagit ett stort bett i deras julskinka som de ställt ut för avkylning. Kanske inte det smartaste att göra om man bor granne med en Rotweiler.Svägerskan sätter sig genast i bilen för att köra och köpa en ny julskinka med mantrat "Gode gud låt de fortfarande ha julskinkor kvar på Maxi" malandes i huvudet.Som tur var fanns det julskinkor kvar och grannens jul därmed räddad. The second setback var när vi upptäcker att pappa har tagit med "vanlig öl" istället för julölen! "Va? Hade vi julöl?" säger han som själv hjälp till att bära ut ölen i garaget. Nåja, som min 13 årige kusin påpekade:"Ni har ju vanlig öl, vad gnäller ni om?"Mamma gör det fatala misstaget att säga följande till min kusin som lider av anorexia:"Oj, äter du godis igen?" Varvid kusinen inte äter mer godis den kvällen.Hon fick dock i sig lite gröt. Julklappsspelet slog i år alla förväntningar och blev än mer galet än det brukar. Folk gapade o skrek och gick till och med samman familjevis för att få de bästa klapparna. Jag lyckades kamma hem ett sött mobildjur!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards