Alla inlägg den 14 december 2006

Av Jossan - 14 december 2006 16:00

Med tanke på mitt tidigare inlägg måste jag bara länka till min väninnas blogg som behandlar samma ämne...(nästan)Läs hennes inlägg här

Av Jossan - 14 december 2006 13:56

Artikeln är hämtad från Kvällsposten.se
"När rånaren attackerade matte stormade familjehunden Heike, sju år, till undsättning.
Han knuffade först ut gärningsmannen ur huset. Sedan satte han tänderna i armen på förövaren.

När jag öppnade dörren trängde sig rånaren in i hallen, berättar Lina.
Hon hade ett år gamla dottern Fanny på armen och hade ingen möjlighet att stoppa gärningsmannen.
- Han skrek att han skulle ha pengar och drog mig ut mot ytterdörren.
I tumultet var Linda livrädd för att hon skulle tappa dottern på stentrappan.
Vad rånaren inte räknat med var dock att familjehunden Heike observerat alltihop.
- Jag tror han kände min adrenalindoft. Han luktade sig till min rädsla, säger Lina.
Med ett mäktigt Stefan Holm-skutt gled han över kompostnätet som hållit honom instängd i ett intilliggande rum.
Målet för attacken var rånaren som fortfarande stod kvar vid ytterdörren.
- Heike knuffade ut honom och bet samtidigt i armen, säger Lina.
Hon såg att båda föll omkull på gårdsplanen och drog snabbt igen dörren.
Samtidigt la rånaren benen på ryggen och flydde. En stund senare kom Heike triumferande in i huset igen."

Av Jossan - 14 december 2006 12:43

Hrmm...nu skriver aftonbladet om Linda Rosings "comback".Jag undrar bara vad de lägger i ordet comback? För att göra en comback så måste man ha presterat något till att börja med. Vet inte om det smäller så högt på meritlistan att man vikt ut sig, varit med i Big Brother och försökt att starta ett parti för några månader sen. Om Björn Borg skulle ge sig på att spela tennis igen, då kan man kalla det en comeback....(eller om han skulle gifta sig igen...) I alla fall, Lindas sk. comeback ska bestå i att hon ska göra karriär som sångerska. För att bli internationellt gångbar vill hon ha ett säljande artistnamn.Hon har valt namnet Bionda.För att det inte ska bli konflikt med en gammal popgrupp från Italien som kallat sig La Bionda, har nu Rosing ansökt om att lägga till namnet i sitt riktiga namn.För att citera:"– Ingen ska kunna säga att jag har stulit någon annans namn. Nu heter jag Bionda. Nu är jag Bionda.Jag ska tatuera in Bionda som en autograf i svanken." Starta ett parti någon?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards