Alla inlägg den 15 december 2006

Av Jossan - 15 december 2006 14:50

Tjohoo!Här går det undan. Fick vara med om ett akut ärende idag. *skitkul* Tyvärr blev det inte mycket gjort eftersom vi inte kunde få hit socialtjänsten - såklart! Nåja, får ligga på denm på måndag igen.Nu ska jag hålla helg!

Av Jossan - 15 december 2006 12:25

En styck nyårsklänning inhandlad.Det blev inte den skrikgröna som jag hade på bild för ett tag sen, utan det blev den på bilden i inlägget innan idag.Tyvärr inte med rosa undertyg utan med grått. *grr* skulle ha tagit bondpermis tidigare idag, men plikttrogen som jag är gick jag på min lunch.

Av Jossan - 15 december 2006 11:32

Tre saker jag alltid har i min handväska:-Lancomes "Juciy Tubes" (Fraise)-Plånbok-Mobil Tre personer jag vill hångla vilt med:-Johnny DeppShit Laila....total torka på det området...ber om att få återkomma. Tre saker jag gör på fyllan:-Dansar-Flirtar-pratar i falsett Tre saker jag gör på bakfyllan:-Gråter-Äter salt och fet mat-går en lång runda Tre favorit plagg (för tillfället):-Stuprörsjeans-Tuff t-shirt topp med rockigt tryck-Stövletter Tre saker jag vill ha:-En massa bra skivor-En rolig nyårsfest-Johnny Depp Tre saker som hänt i dag:-Hoppat över frukosten för jag sov för länge-Jobbat-ringt minst 10 telefonsamtal Tre saker som händer i morgon:-Åker ev till Köpenhamn-Fyller ev på mitt barskåp-Äter ev middag med föräldrarna

Av Jossan - 15 december 2006 11:08

Läste i Aftonbladet om nio kvinnliga elever från Landskrona som fått nog av trakasserier från killar i klassen och därför nu strejkar.Efter en turbulent hösttermin har nio Landskronatjejer fått nog."Det är katastrof! Killarna spottar på oss, skriker hora, hotar oss och har kissat i våra skor!, säger en av tjejerna. Trots att de uppmärksammat problemen flera gånger för lärare och rektor menar de att situationen inte blivit bättre. Nu vägrar de att återvända förrän de värsta bråkmakarna har lämnat klassen.Skolans rektor Patrik Helgesson beklagar att situationen inte förbättrats."Vi har fört samtal med killarna och deras föräldrar men det har inte hjälpt", säger han.Nähä...och? Ska bråkstakarna fortsätta att få härja fritt? Flatare människa får man ju leta efter. Hoppas att de tar tag i problemet och antingen ger killarna terapi eller flyttar dem till andra skolor.

Av Jossan - 15 december 2006 10:35

Sydsvenskan hade häromdagen ett försök till ett "Janne Josefsson" skandal-reportage angående Barn och ungdomspykiatriska akutavdelningen här i Malmö. Över julhelgen är det så att behandlingsavdelningen slås ihop med akutavdelningen för att personalstyrkan är mindre av förklarliga själ. Behandlingsavdelningen har plats för 5 patienter och akuten har plats för 4 (6 st vid behov). Sammanslagningen har fungerat hur bra som helst tidigare år.Nu är det dock så att en förälder till ett barn på behandlingsavdelningen har kontaktat tidningen för att hon tycker att det är hemskt att hennes barn ska behöva vistas på en låst akutavdelning, utan julpynt eller liknande tillsammans med vad hon kallar "akut sjuka barn o ungdomar". Plus att "Bup-skolan" är stängd över julhelgen....precis som alla andra skolor är. Visst, barnen som kommer till akuten är akut sjuka...det är turbulent för både patienten och för föräldrarna. Dock är de flesta av akutavdelningens patienter tillräckligt friska för att efter några dagars vistelse på akuten kunna åka hem igen och bo med sina föräldrar och få stöd av öppenvården. De patienter som anses för sjuka för att kunna slussas hem, läggs in på...ja...behandlingsavdelningen. Alltså, de barn som vistas på behandlingsavdelningen är ofta sämre där an än de barn som vistas på akuten. Där föll det resonemanget.Anledningen till att det inte finns något julpynt etc är att akut sjuka patienter kan ta chansen att skada sig (om de har ett självskadebeteende) på julpyntet. Häromdagen tex hade någon personal tänkt mysa till det lite och satt ut en elektrisk adventljusstake på avdelningen. Det tog två dagar sen var det en patient som tog sönder en lampa och rispade sig med den. De flesta ungarna har det faktiskt bra här...det finns engagerad personal osv som tom bakar pepparkakshus med patienterna trots att det är en akutavdelning. Dessutom handlar sammanslagningen om två veckor.

Av Jossan - 15 december 2006 09:55

Julmys med bästa vännerna i går. Trodde fan att jag hade dött och kommit till sillhimlen!Värdinnan hade till en tidigare julmiddag gjort löjromssill, senapssill, lime- & honungssill, chilisill och lingonsill och bjöd nu oss på det som blivit över.My god! De godaste sillarna jag någonsin smakat. Hur ska jag kunna njuta av julafton nu? Vad är abbas inlagda sillar mot "jag-har-själv-dragit-av-skinnet-på-2,5 kilo sil-heminlagda"? FAN!

Av Jossan - 15 december 2006 09:04

Var ju på intervju igår på mitt jobb eftersom min tjänst bara är ett vikariat och nu ska göras om till en fast tjänst. För ovanlighetens skull var jag inte alls nervös. Det kändes hur bra som helst och jag tyckte att jag talade med ovanligt stark röst och sa rätt så smarta grejor. Det är två andra som också ska intervjuas och jag antar att de har massor av erfarenhet och utbildning. Dock håller jag på trumfkortet att jag faktiskt har arbetat här i 3 månader och "kan" jobbet. Får väl reda på hur jag ligger till i slutet på nästa vecka.Så nu gäller det bara att vänta och hålla tummarna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards