Alla inlägg under november 2007

Av Jossan - 22 november 2007 09:14

Följetongen fortsätter med att igår namngav plastikkirurgen några av de kvinnor som han haft sex med, två arbetskolleger och en patient. Ingen av dessa kommer dock att kallas som vittne.

Nähä?

Hur ska man då kunna styrka dessa nya "bevis"?


Av Jossan - 21 november 2007 08:29

Alltså, jag får fullkomlig tuppjuck på den här plastkkirurgen som blivit dömd för våldtäkt på en av sina patienter.

Han hittar på fullkomligt galna historier om hur det hela ska ha gått till, skickar agenter som ska skugga kvinnan och få henne att framstå som en person med tvivelaktig karaktär och nu när han är dömd så ändrar han sin historia.

Han ERKÄNNER att han har haft sex med henne och en hel del andra kunder och personal på kliniken. Detta nämnde han dock inget av under rättegången eftersom han var rädd för att förlora sin fru. Nu har de båda dock lämnat in papper om skillsmässa och då kan han gå ut med "sanningen".

Hans nya KVINNLIGA försvarsadvokat tror att de nu kan vinna målet, eftersom han nu medger att de haft sex dagen innan den påstådda våldtäkten och det var därför som hans sperma fanns i kvinnan.

Om hovrätten går på den här linjen så vet jag fan i mig inte vad jag gör.

Men det skulle inte förvåna mig om det blir så. Kvinnor som är sexuellt aktiva, har många partners och kanske dessutom gillar lite hårdare tag kan i lagens mening inte våldtas. För hur ska domstolen kunna bevisa att det är ställt utom rimligt tvivel att den stackars mannen förstod att hon inte ville, och därmed begick en våldtäkt? (att hon sen är nedsövd, full, nedslagen eller paralyserad av skräck bryr lagen sig inte om).

Hon ville ju dagen innan.

Ja, om inte med honom så säkert med någon annan.....

Av Jossan - 20 november 2007 08:38

Fick i går ta del av den glädjande nyheten att ett par i min bekantskapskrets äntligen har förlovat sig!

Jag hoppas att det blir bröllop redan nästa år....jag ÄLSKAR bröllop.

Grattis grattis grattis!

Av Jossan - 19 november 2007 11:13

I fredags efter att vi käkat middag sa D:

"Nu kommer jag att berätta något för dig och du kommer antagligen inte att bli glad, men jag vill bara förvara dig".

Va fan, vad ska han nu berätta? tänkte jag.

 Samtliga tankar flög genom mitt huvud:

- "Jag är fortfarande gift"

- "Jag har ytterligare tre barn"

- "Jag är egentligen homosexuell och tänker gå tillbaka till min pojkvän"

- "Jag har träffat någon annan och blivit tokförälskad"

- "Jag gör slut"


Nä, det var som tur inget av ovanstående.

Utan han hade gått och köpt en Kungsboa.

Lillgrabben hade tydligen länge velat ha en sådan, men D ville inte köpa en sk plåster-på-såret-present-nu-när-mamma-och-pappa-inte-längre-bor-tillsammans, när han och hans ex separerade för 1,5 år sen. Nu tyckte han dock att det var läge.


Jävligt dålig timing kan jag ju tycka.


("Ormar krälar inte, de hasar....." Som Sir Vääs säger i Robin Hood)


Av Jossan - 19 november 2007 10:30

Jag tror faktiskt att jag håller på att bli lite kär.

Jag har hängt ihop med D hela helgen. Vi har det så kul och mysigt i hop.

I fredags träffade vi mina kompisar ute och i lördags träffade vi hans. Han har sagt att hans kompisar tycker att jag är en toppentjej och det känns som om han tycker om att ha mig med.

I söndags hade vi planerat att åka upp till stugan vid rinsjön, men efter att vi kommit hem vid 06 på morgonen var knappast någon av oss kördugliga senare på dagen. Istället åt vi lång frukost och satt sedan och letade efter roliga klipp på youtube som vi skrattade åt så att vi fick ont i magen. Vi har tydligen samma sjuka humor.

Denna veckan blir dock D-fri eftersom han har barnen i veckan. Det är ganska så bra ändå, eftersom man då får tid att sakna varandra. Men samtidigt ändå lite tråkigt eftersom vi inte ses på en hel vecka. Fast han brukar smita i väg någon kväll mitt i veckan så att vi i alla fall kan träffas över en middag.

Han ska följa med mig på ett julbord tillsammans med alla mina vänner, ska bli kul att se vad de kommer att tycka om honom.

*suck* abstinensen börjar redan sätta in.


Av Jossan - 19 november 2007 10:29

Måndag måndag måndag måndag måndag Måndag måndag måndag måndag måndag Måndag måndag måndag måndag måndag Måndag måndag måndag måndag måndag Måndag måndag måndag måndag måndag Måndag måndag måndag måndag måndag Måndag måndag måndag måndag måndag

Av Jossan - 16 november 2007 12:47

På något oförklarligt sätt går jag alltid upp i vikt under höstmånaderna.

Jag undrar om det är så att jag förbereder magen för det kommande julbordet?

Och varje år blir jag lika överraskad när jag ser den lilla bulan puta ut på magen.

Och varje gång får jag för mig att jag måste vara gravid.

Det är liksom den enda anledningen jag kan hitta till att jag blir lite rundare. Inte kan det väl ha att göra med vad jag stoppar i mig, att jag försöker att hålla borta kommande höstdepression med god mat och vin.

Eller att jag hellre kryper upp i soffan med en film istället för att gå ut och gå.

Nej, jag måste vara gravid. (Fastän jag har p-stav sedan 5 år tillbaka)


Ugh...måste försöka att ta mig till gymmet i nästa vecka.

Av Jossan - 16 november 2007 11:48

Nu så här i jul-bordstider och firmafest-stohej kan man läsa om en norrman som kommit fram till att man kan få högre lön eller bättre position på jobbet ifall man ligger med chefen. 

Oväntat att man drar fram den rapporten just nu.

Jag antar att norrmannen i fråga själv är chef och att detta är någon sexuell fantasi som han har.

Hmm...undrar bara om det fungerar även för mig....fast jag har i och för sig en kvinnlig chef....och jag vet inte om hon tänder på tjejer....dessutom är hon i 60 års åldern så jag är inte själv värst intresserad.


Jävla skit - alltså finns det inget sätt för mig att höja min lön på...eftersom jag är kvinna och det enda sätt vi kan komma fram i yrkeslivet är tydligen att ligga oss till det.... i alla fall insinuerar den här norrmanen det.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards