Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Jossan - 8 oktober 2007 10:54

Eftersom jag i början på nästa år kommer att bli arbetslös (igen) så har jag precis sökt mitt första arbete på 6 månader.

Som behandlingsassistent på barn och ungdomspsykiatriska kliniken.

Håll tummarna!

Av Jossan - 8 oktober 2007 09:15

*svävar för tillfället på små rosa moln'

Av Jossan - 8 oktober 2007 08:48

Lördagskvällen var den roligaste på mycket länge.

Jag och D gick till Plockepinn och käkade tapas. Såååå himla gott. Forfarande gillar jag bäst "Vitello Tonnato" och Lammracks.

När vi väl jäst klart och maten lagt sig tillrätta i magen gick vi till Volym där vi skulle träffa några av D´s kompisar och tog en öl.

D´s kompisar hade dock inte dykt upp utan skickade i stället ett sms som sa att de satt på Ölcaféet. Det var ganska så skönt att gå i från Volym eftersom en 08:a spillde öl på D´s jacka och en annan började härja i baren där vi satt och blev så småningom utslängd.

På Ölcafeet sprang jag på en kompis ex som stoppade mig i dörren och sa att jag var otroligt vacker. Han kände inte igen mig och tyckte nog att det var pinsamt när jag sa "Hej Oscar, det var länge sen".


Framåt 01 tiden gav vi oss av till Skeppsbron. Jag gillar inte Skeppsbron speciellt eftersom det är så himla trångt inne på stället och dansgolvet minimalt. Tur att de har en gigantisk uteservering där man istället kan vara för inne i trängseln. Stackars D´s kompis Aurell...han hade det inte lätt. Vi var på honom som f-n om att han skulle börja prata med någon tjej. Stackaren fick prestastionsångest.

Kvällen gick fort och omkring 03 skulle några dra vidare till Swing Inn. Jag o D bestämde oss för att ge upp och åka hem. Men väl i taxin fick vi för oss att vi skulle gå på svartklubb. Åkte iväg till Club Latino vid Mombijou. Det är fantastiskt att en svartklubb kan ha bättre ljud och ljus än en vanlig klubb. Fasen vad roligt vi hade!

Ovido - Quiz & Flashcards