Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Jossan - 15 oktober 2007 10:18

Ja, då har man gjort sin allra första mms bloggning. Jag var ju bara tvungen att få med den underbara bilden som ni kan skåda i tidigare inlägg.

Jag och Malin var ju ute i lördags. Vi hade inte planerat något utan träffades hemma hos henne och drack lite vin. Fick där ett gott vitt, lite sötare vin, när jag frågar vad det heter säger Malin "Guntrum Riesling".

Herrejösses! Det har jag inte druckit på över 10 år. Det var ett sådant typiskt, lära-sig-dricka-vin vin. Dessutom var det en snygg flaska som man behöll och satte stearinljus i.

Efter att ha lekt dj och terroriserat Malin med att spela alla gamla låtar jag kunde komma över i hennes skivsamling och då vi fortfarande inte kunnat komma på vem som hånglade med vem ur kompisgänget på Glasklart sist vi var där, beslöt vi oss för att åka till Koi för att spana på söta pojkar. Jag ringde till och med till "D" för att få klarhet i det hela, men han var ovillig att sladdra med oss.

Väl på Koi får vi dåligt ifyllda vinglas och där finns inte många söta pojkar i heller. Stannar ínte där så länge utan drar istället iväg till Skeppsbron.

På Skeppsbron får vi se några personer med glittriga peruker på huvudet och vi tänker att det säkert är en möhippa på G. I baren får vi dock reda på att det är något jippo för en ny vodkasort och Malin kniper två peruker till oss som vi sedan har på oss hela kvällen. Jag lyckas till och med få 3 personer att ta bild på oss med min mobilkamera, därav också mms:et.

Efter att ha haft på mig den där peruken i någon timme går jag fram till baren och försöker att charma till mig ett smakprov på den där vodkan - vilket givetvis misslyckas totalt och slutar med att jag istället köper en öl.

En stackars söt pojke råkar ut för mina "du tycker att jag är ful, du hatar mig"-trakasserier....bra sätt att få kontakt med folk men det blir aldrig mer än så eftersom folk verkar tycka att man är knäpp.

Skönt att det är två veckor kvar till Glasklart så att man får vila upp sig lite.

Av Jossan - 15 oktober 2007 09:26

Partypinglor på G på Skeppsbron

Ovido - Quiz & Flashcards