Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Jossan - 31 oktober 2007 09:07

Sweet, jag fick "ledigt" på fredag. Har sagt att jag ska läsa i boken inför vår BBIC-utbildning (Barnens Behov I Centrum).

Nu hoppas jag bara att chefen inte upptäcker att här inte är någon från barn och familj-gruppen på förmiddagen.....fast jag misstänker att en av mina kolleger kommer att skvallra.

*håller tummarna för att så inte sker*


Av Jossan - 31 oktober 2007 08:36

Jaha, då var det tydligen dax för restaurangfest igen. Fick ett sms av Flygvärdinnan som sa att hon hade fixat tre biljetter till festen på torsdag.

Måste genast se till att ordna så att jag kan ta en läsdag på fredag. Vi jobbar å andra sidan bara till kl 13:00 eftersom det är helgdag på lördag, men jag har faktiskt inga planer på att gå hem tidigt den här gången.

Sommarens fest kan du läsa om här.


Av Jossan - 31 oktober 2007 08:24

För några dagar sen såg jag en ganska så kass film på tv som heter "Chasing Liberty". Filmen handlar om ett ganska så uttjatat ämne, en president dotter får inte den frihet hon behöver utan är alltid omringad av säkerhetsvakter och beslutar sig därför för att rymma med en okänd snygging när hon och föräldrarna är i Prag. Givetvis är den okända snyggingen en av pappan säkerhetsvakter....de blir kära och hur filmen slutar har jag faktiskt ingen aning om för när kärleksparet väl lämnade Prag stängde jag av tvn.

Det bästa med filmen var dock att kärleksparet tog sin tillflykt till min absoluta favoritbar i hela Prag "Marquis de Sade".

Åh, vad jag längtar tillbaka!

Ovido - Quiz & Flashcards