Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Jossan - 13 oktober 2007 17:02

De viskar, du är tidlös,

men de menar omodern

En elakhet som blir den

ultimata komplimangen

 (Ur Kent´s Berlin)


Allting går igen kommer tillbaks

En dag ska alla skulderna betalas

och du vet jag har rätt

jag har rätt du har fel

Har inte tid med all din skit

Ja ja jag vet vad vi förlorat

och jag vet att du vet

jag har rätt

jag har rätt du har fel.....

Hur kan det spela någon roll

Framtiden är ändå utom räckhåll

för oss


Säg någonting nu

du vet att jag får panik

av dina tårar

Gör någonting gör någonting nu

förstör någonting,

slå mig, förstör någonting jag överlever.

(Ur Kent´s Generation ex)


Av Jossan - 13 oktober 2007 15:53

Jag fick KENT´s nya skiva "Tillbaka till samtiden" i brevlådan igår. Hade förbeställt den ifrån CDON.

Shit, vilken bra skiva! Kent har verkligen hittat sin plats i 2007. Jag tycker att skivan har ett betydligt modernare sound än vad de brukar ha på sina skivor. För första gången blir jag danssugen när jag hör en Kentlåt.

"Elefanter", "Ingenting" och "Generation ex" är just nu mina favoriter på plattan.

Jag ser nu ännu mer fram emot konserten i Köpenhamn i december!

Ovido - Quiz & Flashcards