Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Jossan - 19 oktober 2007 14:07

Gårkvällen på Victoriateatern var helt kalas.

Vi hade fått ett bord precis vid scenkanten, så vi hade verkligen fri sikt.

D´s vän Jörgen och hans tjej M var oxå med, himla trevliga. Jag och M bestämde att hon skulle följa med mig till Köpenhamn i december och kolla på KENT.

Andi Almqvists konsert var superbra. Jag hade inte hört någon av låtarna från den nya skivan innan, men det gjorde inget och det var inte en enda av låtarna som jag inte gillade. Inledningen med Andis "mördarballad" á la Nick Cave "Low-Dive Jenny" var magisk. Tjejen som spelade violin, Sara Jefta, var grym! Vilken talang!

I pausen passade jag på att köpa skivan. När jag kom tillbaka till bordet fick jag en liten gliring om att det tagit lång tid och när jag sa att det berodde på att jag stått i kö för att köpa skivan så skrattade D och sa att han oxå hade köpt den....och menade att då fick han väl behålla den själv såvida jag inte ville ha två skivor.

Efter konserten gick vi över till Två Krögare för att träffa Hille eftersom

hennes man Richard skulle spela där med sitt band.

Hilles pappa var också där och det visade sig att hans kusin är D´s delägare i D´s firma. Alltså, världen är sjukt liten ibland.

Kom hem lite väl sent, så i morse var det rätt så tungt att gå upp.


Ovido - Quiz & Flashcards