Alla inlägg den 15 november 2006

Av Jossan - 15 november 2006 11:09

Alltså, jag gillar faktiskt julen som högtid trots allt. Jag tycker det är en av höjdpunkterna på året att få sitta ner tillsammans med sin familj och frossa i god julmat. sill, skinka, nubbe, revbenspjäll, köttbullar, prinskorvar osv. Det roligaste av allt är nog ändå julklapps-leken. Då fövandlas samtliga familjemedlemmar till hänsynslösa bestar som ska komma över så många klappar som möjligt. Kan i senare inlägg förklara hur den här leken går till så att även ni kan introducera denna "trevliga" tradition i er familj ;)

Av Jossan - 15 november 2006 11:08

Funderar på att hoppa över hela julklapps-shopping-stressen genom att helt enkelt handla alla klappar på nätet. Slippa köer, hemsk julmusik, stressade människor och kräkframkallande julpynt. Ahh...låter underbart!

Av Jossan - 15 november 2006 09:12

Jag började ju träna för någon månad sen och det brukar jag göra direkt efter jobb så att jag inte behöver åka hem om. Men eftersom jag bara jobbar 75 % så är jag oftast ändå hemma innan 16. Jag kan inte heller städa lägenheten mer än jag gör. Katterna tror att jag har åkt på värsta städmanin och de får knappt vara i fred för dammsugare och dammvippor.Ska kanske börja någon trevlig kvällskurs i språk? Ta upp franskan igen eller lära mig Italienska - svägerskan är ju 50 % italienska så där har jag ju till och med privatundervisning om jag hade velat. Fast det finns ju inga kurser som man kan börja på nu, utan det får vänta tills terminsstart i januari. Jag får helt enkelt skaffa mig hund! (Eller vad säger du La?)

Av Jossan - 15 november 2006 09:06

Jahapp..då var det onsdag. Jag måste skaffa mig lite rutiner känner jag. I måndags när jag kom hem efter jobb, hade varit o tränat oxå, vid fyra-tiden så dam jag rätt ner i tv-soffan och blev sittandes där till läggdax...omkring 20:30....då jag var så uttråkad att jag höll på att gå och slänga mig själv i källsorteringen. Vad i helvete gjorde man med sin tid förr när man var singel? Här sitter jag nu ensam, utan sambo, och bara stirrar in i dumburken. Visst, kan det vara en släng av nedstämdhet blandad med några droppar depression, men ändå?Jag kan ju inte terrorisera mina vänner hur mycket som helst och be dem underhålla mig eller bara sitta framför tvn och glo.Jag måste helt enkelt skaffa mig en hobby.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards