Alla inlägg den 26 november 2006

Av Jossan - 26 november 2006 20:22

Efter tjejmiddan så gick jag och 3 av mina väninnor ut. Eftersom vi råkade komma iväg ganska så sent....klockan var närmare 02 så fanns det inte så många ställen som har öppet till 05. Vi valde mellan Etagé och "No Name" och efter att ha stått i kön till "No name" i en kvart utan att den rörde på sig så bestämde vi oss för att dra till Slagthuset. Väl på Slagthuset fick vi rådet av vakterna (!) att inte gå in eftersom där var alldeles för lite folk. Så var det med den utekvällen tänkte vi och beslöt oss för att gå hem igen. Vi går förbi en port där det stömmar salsamusik ifrån och samling människor står och hänger utanför. En väninna går fram och frågar vad det är för ett ställe och de svarar att det är en privat fest/klubb men att vi kan komma in ifall vi vill. När jag har hängt in min jacka i garderoben och går in mot dansgolvet så känner jag mig lite som "Baby" i filmen "Dirty dancing". Hon måste ha känt så när hon fick se hur de "anställda" dansade på sina hemliga fester.Salsa kan bara beskrivas med ett ord - WOW! Jag fick till och med chansen att ta en sväng om på dansgolvet, superkul!

Av Jossan - 26 november 2006 20:15

Alltså, jag måste bara göra er lite avundsjuka och berätta om gårdagens tjejmiddag.Till förrätt fick vi smaskiga räkcréps med en fräsch sallad. Huvudrätten bestod av bouiabesse (hur f-n det nu stavas!) med lax, torsk och gös - mumma! Serverades med hemmagjort bröd och aioli. Till efterrätt fick vi hemmagjorda chokladtryfflar med gorgonzola och ett litet glas portvin. Efter all den maten var satt man bara i stolen och jäste. Allt smakade underbart gott, det enda som jag hade lite problem med var gorgonzolan i tryffeln....men jag åt upp chokladen och lämnade kvar osten. (Mina väninnor skrattade åt mig)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards