Alla inlägg den 17 november 2006

Av Jossan - 17 november 2006 14:20

Nu beger jag mig till Götet! Så nu får ni klara er utan mig i helgen.*kramar*

Av Jossan - 17 november 2006 12:17

Kollade på Filifjonkans "knaslänk" och höll på att dö av asgarv. Helt underbart! Kolla in de coola katterna:Coola katter diggar musik

Av Jossan - 17 november 2006 10:50

Ibland har vi svårt att få hit föräldrarna till våra patienter. Idag är en sådan dag.De anser att de jobbar och kan inte ta ledigt hur som helst. URSÄKTA! Ditt barn befinner sig på en akutavdelning för att han/hon tex har försökt ta livet av sig och du bemödar dig inte att komma hit!?Jag hade rivit upp himmel och helvete för att ta mig dit mitt barn befann sig. Särkilt när det inte mår bra och behöver mig som mest. Visst jag kan förstå att det kanske är jobbigt när sådant här händer ofta eller att ens barn är argt på en och ändå stöter ifrån en när man väl kommer dit. Men det är ändå du som är förälder! Det är ditt JOBB att finnas där och ställa upp för ditt barn oavsett. Det handlar om att älska villkorslöst! Inget annat. *Arrgg* jag är så arg att jag gråter.

Av Jossan - 17 november 2006 09:32

Läste vidare och läste en artikel om att skånes rattfyllerister blir utan behandling - för att skånepolisen inte vill bryta sekretessen till socialtjänsten. Ööööhh...för det första så SKALL (kan även vara bör) polisen anmäla till socialtjänsten om det kommer till deras kännedom att någon behöver stöd eller hjälp från socialtjänsten. För det andra är behandling alltid frivillig, alltså kan rattfylleristen tacka nej till socialtjänstens erbjudande om behandling. Han hamnar inte i några register eller liknande bara för att polisen tagit kontakt med soc. För det tredje skriver sydvenskan: "Skånepolisen, Vägverket och alla Skånes 33 kommuner kom överens i maj i år om att rattfylleristerna ska bli uppringda av kommunernas missbrukarvård och erbjudas hjälp så snabbt som möjligt."Hrhum...den sk "Skellefteå modellen" har varit känd i olika delar av Sverige hur länge som helst. Jag jobbade ex med den när jag arbetade i "Skumby". Flera rattfyllerister tackade ja till samtal med soc, klart de var säkert fler som tackade nej. Jag hoppas verkligen att de reder ut det här och slutar löjla sig.För att ett är ju säkert...kör du rattfull klockan 14:00 en tisdag så har du garanterat alkoholproblem!

Av Jossan - 17 november 2006 09:23

Läste tidningen i vanlig ordning till frullen (frukost på skånska). Började med Sydsvenskans nöjesbilaga "Dygnet runt" eftersom den är viktigast. Höll på att sätta teét i halsen när jag läser att de ska sluta med "Dygnet runt"-bilagan för att istället göra om den till en gratistidning som ska finnas lite över allt på stan. *suck*VARFÖR???? Det är ju därför som jag prenumererar på tidningen...för att jag ska slippa springa runt och jaga gratistidningar.Nu är är så att vi faktiskt har 3 stycken gratistidningar redan i Malmö..Metro, City och ...ja va fan den nu heter. Plus att vi dessutom har Nöjesguiden som finns på cafeer o restauranger. Räcker inte det? Vad var det för ett ljushuvud på sydsvenskans kontor som kläckte idén om ytterligare en gratistidning? Säkert den där tradige Håkan. E(om jag inte minns fel).....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards