Alla inlägg under december 2007

Av Jossan - 20 december 2007 09:16

Fick precis ett jättefint julkort på jobb från rektorn på en låg o mellan skola.


Tack för denna termin, för allt arbete och allt engagemang Du lägger ner för barnen på skolan. Tack också för allt stöd till kollegor och till föräldrar.

Ha nu en riktigt skön julkelg med avkoppling och laddning av batterierna. Ägna Dej åt Dej själv och åt de Dina och passa på att njuta!


Jag vet mycket väl att även de andra socialsekreterarna i barn o familj-gruppen fick samma kort, men jag tycker ändå att det är så himla fint.

Det värmer verkligen att någon ser och uppskattar allt det arbete man lägger ner.


Av Jossan - 20 december 2007 09:07

Såja....då har man sökt lite fler jobb.

Det intressantaste idag var ett vik på en kvinnojour.

Tyvärr bara 75 %......fast då får man väl skaffa sig ett x-tra jobb.

Kassan på Ica är ju inte fel.

Nåja, håll tummarna!

Av Jossan - 20 december 2007 08:38

I lördags var det dax för det stora eldprovet för D.

Han skulle träffa mina vänner (eller ja, en del av dem på samma gång i alla fall).

Svensk-italienskt julbord på Bakfickan stod på schemat.

Vi möttes upp lite innan för att ta en fördrink, eftersom vi hade räknat ut att vi var tvunga att sitta till bords senast kl 19 för att hinna äta av allt.

Jag behövde dock inte beställa någon drink utan fick en Julcider tryckt i handen eftersom Adrian hade råkat köpa en sådan.

Det var glitter i den och därför ville han inte ha den.

Och vem kunde en sådan cider passa bäst om inte Jossan?


Ja, det var ett helt ok julbord. Jag äter ju som bekant inte julbord av ren princip eftersom jag vill spara mig till julafton. Men på Bakfickan kunde jag hugga in på det som var italienskinspirerat. Jag åt hummer, gratinerade musslor, havskräftor, vegetarisk lasagne, hemmagjorda pastaknyten, salami, lufttorkad skinka, sill (jag vet, men jag kunde inte motstå!) ja, och en massa annat som jag inte kommer ihåg. Gottebordet var också helt galet. Det godaste där var helt klart Tiramísun och hallonpannacottan.


Efter middagen tvingade vi stackars Harry att "muddla" drinkar till oss. Halloncaipirinia blev det. Mycket gott.

När personalen väl kastade ut oss vid 01 tiden åkte jag, D, Hille, Rickard och Lisa hem till det äkta paret för att sitta i deras bibliotek och lyssna på musik o prata.

Jag och D kom därifrån först kl 06 på morgonen.

Rickard hade tydligen suttit kvar själv efter att Hille gått och lagt sig. Där hade han suttit till 09 och lyssnat på sin egen musik. Haha, fast om man inte gillar det man själv gör, så varför ska någon annan göra det?

Vill ni föresten se honom spela så kom till Bakfickan den 23 eller 25 december!


Och ja, D fick betyget Mycket väl godkänd av mina vänner.

(fast det visste jag ju redan att han skulle få)

Av Jossan - 20 december 2007 08:15

Oj, så var det redan torsdag...ja, så går det ju när man ligger hemma och sover bort två dagar pga en förkylning.

Jag har ju inte hunnit berätta om helgen.

I fredags var jag hos min bror och firade hans födelsedag. Han fick en flaska portvin (Grådask) och ett presentkort på Möllans ost. När jag var och handlade på Möllans ost så blev jag så himla sugen eftersom allt ser så gott ut där inne så jag köpte två ostar som jag tog med mig till D. Tyvärr ligger de fortfarande kvar där, utan att jag har smakat dem!

Hos brosan fick vi smarrig mat som vanligt.

Till förrätt fick vi sallad med tigerräkor, apelsinklyftor, granatäpple, mandel, gurka, tomat och chili.

Sååå fräscht! Det var tydligen min svägerska som hade kommit på den kombinationen. Vilket team de är! (Fast på den tiden när min bror hade restaurangen och jag & min svägerska jobbade där så var vi tre The Dream-team!)
Huvudrätten bestod av entrecôte med potatisgratäng, gröna bönor och till det en rödvinsås som var så god att man kunde äta den med sked.
Efterrätten var en sorts cheesecake-tårta med brownie botten. Godaste tårtan jag har ätit på mycket länge. Jag brukar inte gilla tårtor pga all grädde som de alltid ska trycka i. Tårtan var dock köpt på ett konditori.


Min svägerska berättade att min 2,5 åriga brorson häromdagen hade yttrat följande mening:

"Mamma, Ami (Emil) ballar ur".

Han menade alltså att han ballade ur. ("Balla ur" är skånska för att flippa ut, tappa greppet, gå överstyr, få spader)

Det gäller alltså att vakta tungan kring dessa små....man vet aldrig vad de snappar upp.

Eller som första gången Emil (samma brorson) såg en svart man. Detta hände i mat affären och Emil tittar på mannen och börjar låta som ett lejon, alltså ryta och morra. Detta samtidigt som han försöker att påkalla sin mammas uppmärksamhet eftersom han vill få bekräftelse på vad han gör.

Svägerskan hon försöker dock inte låssas om den pinsamma situation som uppstått och ungen fortsätter att ryta. Tillslut får hon dock säga "hmm..ja, jag ser, bra..." för att han ska sluta.

Av Jossan - 19 december 2007 08:45

Söta Anna har tillsammans med sin sambo Moa bestämt sig för att skicka en julvideo istället för julkort till sina vänner.

Jag tycker att den var helt underbar så därför delar jag med den till er andra.

God Jul på er!


Yule! Goes my heart!

Av Jossan - 18 december 2007 15:39

Fick just reda på att min bror fick jobbet som han sökte.

I februari kommer han att arbeta i restaurangen på den nybyggda Tetern/Operan i Köpenhamn. http://www.skuespilhus.dk/

Den 16 februari är det invigning med 650 gäster och då kommer tom Drottning Margareta att äta av min brors mat ;)



Av Jossan - 17 december 2007 13:57

ugh. Är hemma från jobbet idag. Är förkyld som satan.

Orkar inte skriva nu om allt kul som hänt i helgen, men det kommer senare.

Fick i alla fall pyntat granen idag.

Av Jossan - 14 december 2007 08:14

Jaha, då var det fredag igen.

Och jag börjar känna mig lite risig. Skulle inte förvåna mig om jag åker på världens dunderförkylning nu till helgen. Bara för att vi ska gå på julord på lördag.

Jag antar att det är D som smittat mig, han har varit lite snuvig i veckan. Sen kanske det inte är det bästa att bada i badtunna utomhus kl 21 en torsdagskväll. Men så himla mysigt det var! 40 gradigt vatten och en fantastisk utsikt över ringsjön. Synd att det inte var molnfritt så att man kunde se månen och stjärnorna.


Ikväll blir det att åka hem till brosan som fyller 35 *hipp hipp hura!*

Hoppas att de har hämtat sig från kräksjukan....men eftersom de inte har ställt in firandet så är det säkert ingen fara. Fast åååå jag vill ju pussa på mina små brorsöner. Det var så länge sen jag träffade dem. Fast jag har ju fotografier av dem på jobb så jag kan ju titta på dem varje dag.

Hmmm....undrar vad brosan tänker bjuda på. Spelar egentligen ingen roll eftersom all mat som han gör blir såååå himla god.

Jag älskar hans husmanskost.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards