Alla inlägg under december 2007

Av Jossan - 9 december 2007 17:08

Jag var ju och julshoppade i lördags med min kusin.

Eftersom vi inte umgås så ofta så var det mysigt att hitta på något ihop.

Jag konstaterade att det är ganska så svårt att köpa julklappar när man har ett så stort ego som jag själv.

Jag gick nämligen bara och hittade saker som jag själv ville ha.

Hmmmmm.

Till råga på allt att när jag väl hittade en present till en person i min familj så visade det sig att den väge ja, jag vet inte hur många kilo, men det kändes som tjugo. Så jag tvingar min kusin att hjälpa mig att bära den. *hehe*

Stackare henne.

Efter det inköpet blev det inte mer shopping kan jag säga......

Av Jossan - 9 december 2007 17:02

Av Jossan - 9 december 2007 15:44

Jag var innan på ICA för att köpa lite ingredienser till Lussebullarna och där hittade jag en plastgran för 250 pix.

Skitbra.

Bar hem den (jävla) granen och har nu under 30 minuter svurit och gråtit för att jag inte kan sätta ihop den.

Det är tre delar som ska sättas ihop.

Men de passar inte med varandra.

Det MÅSTE vara någon felkonstruktion. Och bruksanvisningen som är med stämmer inte in på den här granen.

Jävla skit. Jag som ville göra det fint. Nu kommer här att se ännu mer ångest ut när mina styrelsevänner kommer i morgon.

Nä, nu ska jag baka ut Lussekatterna och ta mig årets första glas Glögg!

Av Jossan - 9 december 2007 13:08


Nu ska Jossan minsann se till att få lite eld i röva och fixa lite julstämning i lägenheten, så gott det går, fastän alla möblerna ännu inte är på sin rätta plats efter golvkatastrofen.

Jag ska tom se till att baka lite lussekatter idag som jag kan bjuda mina trevliga styrelsemedlemmar på i morgon när det är möte hemma hos mig.

Ja, och ta med några till jobb för att fjäska lite kanske aldrig är fel.

Återkommer säkert med några små bildbevis.


Av Jossan - 9 december 2007 12:38

Lördagens KENT-konsert var fantastisk! Jäklar vad roligt jag hade det.

Jag hookade upp med två tjejer på Huvudbangården i Kph, som jag lärt känna via Facebook. (fantastiskt!) Mina vänner har inte förstått KENTs storhet.

Jag hade fått för mig att man skulle kunna gå till KB-hallen, så vi började traska. Ganska snart förstod vi att Eniro.se hade grundlurat mig och det var bara för oss att leta upp närmaste busstation.

Efter en vätskekontroll tog vi bussen till Peder Bangs vej och fortsatte att traska mot KB hallen....trodde vi.

Fel håll!

Fick vända igen och tillslut hamnade vi i alla fall rätt. Till vårt förtret upptäckte vi att det stannade ett S-tåg precis brevid KB hallen. Men, men då kunde vi i alla fall ta det tillbaka hem.


KB-hallen är en perfekt konsertlokal. Den är liten och intim och där finns en läktare om man vill sitta ner, men ändå se bra. Den tar in ca 3000 personer.

Jag och tjejerna hamnade längst fram!

Shit, när bandet gick på scen jag var helt plötsligt 19 år igen.

Hoppade, dansade, sjöng och skrek om vartannat.

Konstaterade återigen att musiker är de absolut mest sexiga människor på denna planet. Jocke Berg, still going strong. Det gör inget att han inte längre är 23....han får gärna fortsätta att lura mig med sina texter om hjärta, smärta, samhällsrevolt och tristess.

De spelade mest låtar från nya skivan (givetvis) men även några gamla godingar smög in. Som "Pojken med hålet i handen" och min absoluta favorit "747".

Jag kunde inte låta bli att småle när de på slutet körde "Elefanter" (från nya skivan) och Jocke gjorde en "Dave Gahan" (Depeche Mode). Han gjorde rörelser med armarna uppsträckta i luften och rörde dem från sida till sida och ville att publiken skulle göra det samma. Precis som Dave gör när de spelar "Never let me down again". Kents nya skiva har märkbara influenser från Depeche Mode, vilket jag verkligen gillar.

Efter konserten bar det direkt hem....ont i fötterna efter allt dansande....och så var man 30 år igen.


Av Jossan - 8 december 2007 09:56

Tjooho!

Vaknade något trött i morse....någon knäppgök ringde på min porttelefon 3 ggr vid 01:30 i natt.....har ingen aning om det var någon som ville mig något eftersom jag inte orkade gå ner och kolla efter.

Jag tänkte att var det till mig så måste de ha mitt telnr och då får de faktiskt ringa om det är något vikigt!

Synd om det var grannen som tappat sina nycklar och inte kunde komma in.

Nu måste jag göra mig i ordning, ska ut och julhandla med min kusin. Ska bli myspys!


Av Jossan - 7 december 2007 11:35

Och det här är vad magen säger om dig
Du gillar mig för mycket det måste vara något fel på dig
Det här är vad hjärnan har sagt om mig
Jag måste vara galen, jag har aldrig känt så mycket
som när jag är med dig, jag har aldrig känt
så mycket som jag gör när jag är med dig
Jag har aldrig känt så mycket
som när jag är med dig


(Annika Norlin aka Säkert!)

Av Jossan - 7 december 2007 10:31

I går träffade jag äntligen D efter att vi inte har setts sen måndag morse. Låååång tid.

Vi pratade mestadels om det stundande julbordet då han ska träffa mina vänner för första gången.

"I Irak torterar de internerna i fängelset med att tvinga dem äta griskött, dricka sprit och ha sex. I Sverige kallar vi det för Julbord". (citat från D)

Han verkade så intresserad av att höra om mina vänner, vad de gjorde och vad de hette för han ville lära sig deras namn. Snutte!

D ska på ett "kalas" innan julbordet, till en vän vars tvillingar fyller 8 år. Han sa lite skämtsamt att han "då kommer att vara bra i gasen när han kommer till julbodet".

Jag svarade att det var de vana vid eftersom ett av mina ex hade lite problem med alkoholen och vid ett tillfälle somnade på en restaurang mot en stolpe, när vi skulle fira en kompis födelsedag.

D blev genast allvarlig och sa att det inte var meningen att skämta om det och att han aldrig skulle göra så, utan att han såg det som en självklarhet att inte dricka alkohol innan han träffade mina vänner, eller bli full.

Skönt att slippa vara orolig. Fast å andra sidan vet jag ju att han aldrig skulle göra så.



Ovido - Quiz & Flashcards