Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Jossan - 11 juli 2007 14:52

Jaha...då har man varit 30 år i en månad.

Tror dock inte att jag har kammat in så många vuxenpoäng än genom att:

- Klä in uteställetoaletter med toalettpapper

- skjuta på måsar med vattenpistol

- orsaka grannfejd pga försvunnet staket

- sparka på stackars Jimmys fula cykel under tiden han leder den

- få med sig en straight kille hem från gayklubben

- smidit planer på att välta en midsommarstång

- tigga middag av sina föräldrar minst en gång i veckan

- tigga middag av sin bror och hans familj minst en gång i månaden

- tokshoppa på rean

- impulshandla mat istället för att veckohandla  



Av Jossan - 11 juli 2007 10:04

Läste i gårdagens tidning att den lokala mataffären är ett jättebra ställe att hitta en flirt.

 När jag efter jobb begav mig till Ica Maxi för att handla lite kom jag att tänka på det jag läst i tidningen och bestämde mig för att se om det stämde.

Jag drog mig till minnes att det stod i artikeln att de som använder en korg istället för en vagn ofta är singlar. Ett bra sätt att inleda en konversation var att snegla ner i "offrets" kundkorg och fråga om något tips rörande de varor som han/hon plockat ihop.


På grönsaksavdelningen, precis brevid squashen såg jag riktig snygging.

Denna solbrända, vältränade, kille med lite rufsligt hår och ett bländande vackert leende skulle bli min "försökskanin".

 Efter att ha fått ögonkontakt cirkulerade vi runt grönsakerna och kastade uppskattade blickar på varandra.

När killen begav sig till köttdisken tänkte jag lite smart genskjuta honom från andra hållet.

När jag väl kommer fram till köttdisken är killen inte kvar där utan har istället vandrat vidare till mejeriprodukterna.

Jaha, nu då?

Han beger mig mot konserverna och jag försöker att genskjuta honom för andra gången genom att springa ett halvt varv runt i butiken för att på så sätt komma från andra hållet.

Ser att killen tittar lite underligt på mig och han undrar säkert hur och varför jag dyker upp framför honom hela tiden.

Det börjar faktiskt kännas lite desperat.

Jag sneglar ner i hans korg och ser att han plockat åt sig svamp, ägg, mjölk och shampoo.

Okej, ärligt talat. Vilken konversation är det meningen att jag ska starta baserat på detta?

"Öhhh....mjölken vad använder du den till?"

"Shampoo i matlagningen, det kanske kunde vara något att prova?"


Äsch, lika bra att inse fakta.

Att jag är värdelös på att flirta med eller utan tips.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards