Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Jossan - 20 juli 2007 12:58

Jag hade en fruktansvärd mardröm härom natten.

Jag drömde att jag var utomhus och höll någons nakna spädbarn i famnen.

Helt plötsligt blir hela himlen svart och det börjar snöa massor.

Jag fösöker att skydda barnet genom att knäppa min jacka om oss.

Jag ser hur frost bildas på barnets ögonfransar och hur barnets läppar sakta blir blåfärgade. Barnet säger "Jag fryser", men det finns inget jag kan göra för att förhindra att det inte fryser ihjäl.


 Jag undrar om denna dröm bearbetar mina känslor av maktlöshet som jag ibland kan känna i mitt yrke. Att jag ibland vet att det kommer att gå käpprätt åt helvete för detta barnet/ungdomen, men det finns inget jag kan göra eftersom jag måste följa lagen eller föräldrars vilja.


Av Jossan - 20 juli 2007 12:21

Nog för att Mördarsniglarna är jobbiga, men jag tycker ändå att man går till överdrift när man börjar tillaga dem.

Något nöt i Spanien fick nog och tillagade dem i 4 timmar, lite kryddor och sedan hackade dem och la dem på mackan.


Jag är inte petig när det gäller mat men det där hade jag ALDRIG ätit!

Av Jossan - 20 juli 2007 12:18

Tydligen var det skottlossning mot Etagé i onsdags natt. Några idioter som inte blivit insläppta tidigare under kvällen kom tillbaka med ett skjutvapen och avlossade några skott mot entrén. Som tur var blev ingen träffad.


Tur att man inte gick vidare efter Debban.


Av Jossan - 20 juli 2007 12:08

Läste det sjukaste på länge i morse i Metro.

En artikel om att en präst i Göteborgs stift har anmälts för sexuella trakasserier mot en praktikant.

Detta är väl i och för sig inte så ovanligt eller konstigt.

Dock sättet han trakasserade den stackars praktikanten på.


"Det var små post-it lappar, ca 20 stycken, som var uppsatta runt omkring i hala mitt arbetsrum. På spegeln, golvet, stolen, soffan, datorn, i lådor och till och med en i taket. På varje lapp stod det "ollad".


(Ni som inte vet vad ollad betyder kan ta och kolla in Yrrol filmen, där Peter Dalle trycker sin snopp mot restaurangfönstret och lämnar kvar ett litet "avtryck".)


Prästen tillbakavisar anklagelserna och hävdar att det hela handlar om ett practical joke.

Ursäkta? Inte visste jag att präster sysslade med sådana här practical jokes. Ett mer passande borde kanske vara att byta ut oblatet mot chips eller att måla läppstift på Jesus.

Av Jossan - 20 juli 2007 10:14

Hata kollektivtrafiken!

Idag kom jag 1,5 timmar för sent till jobb....tack vare att det hade börjat brinna i en bilverkstad som låg längs med järnvägen. Nötterna på skånetrafiken hade vetat om detta sedan 04 i morse, men lyckades inte pilla fram ersättningsbussar förän klockan 09:15.

Nåja, fick i alla fall börja dagen med förmiddagsfika. Dessutom hade en av kollegerna bakat en tårta eftersom hon ska gå på semester.

Inte fy skam.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards