Alla inlägg den 30 juli 2007

Av Jossan - 30 juli 2007 20:12

Jippie!

Nu funkar mitt internet hemma igen. Snälla pappa har fixat och donat.

Fan, jag klarar mig inte utan en karl!


Fast jag klarade faktiskt att koppla ihop datorn och bredbandet själv.

*applåd*

Av Jossan - 30 juli 2007 16:52

Åh, shit.

Jag är helt slut...ett tag var det bara jag på kontoret från barn o familjgruppen så jag fick ta alla akutsamtal.

Har suttit i telefonen nu i två timmar med folk som bara skrikit på mig.

Har inte hunnit göra något av det som jag egentligen skulle.

Nu drar jag hem och tar med mig lite skräpmat som plåster på såren.


Av Jossan - 30 juli 2007 15:16

Ingmar Bergman har avlidit i morse....89 år gammal.


Av Jossan - 30 juli 2007 12:36

Lördagen var helt underbar.

Den bästa på länge eftersom inget var planerat.

Vid 14:30 tiden ringer Flygvärdinnan och vi pratar en stund om hur innerligt trötta vi är på det tråkiga vädret och hur mycket av sommaren det har förstört. Vi har inte ens kunnat vara på Kallbadhuset i år!

Vi bestämmer oss för att ge vädergudarna fingret och Flygvärdinnan ska ringa vackra L för att höra om han vill följa med ner och bada hos mig.

L och Flygvärdinnan kommer till mig efter en halvtimme och vi går ner till badbryggorna 200 m från där jag bor.

Det är inte speciellt varmt ute, det är snarare mulet och regnet hänger i luften. Vattnet ser allt annat än inbjudande ut där det skvalpar argt omkring i blåsten.

Vi tvekar ett tag innan vi tillslut hoppar i, Flygvärdinnan först, sen jag och sist L. Det blev inte många simtag för Flygvärdinnan som fick kramp i vaden *hihi*, vi andra badade inte speciellt många minuter i heller men det var trots allt uppfriskande.

Blöta och frysande gick vi sedan till Espresso House för att värma oss med var sin kaffe (ja, inte jag då eftersom jag ännu inte har lärt mig att uppskatta detta gift, så jag tog en varm choklad istället). Efter ett tag säger L "Varför sitter vi här och dricker kaffe?" Vi alla tittar på varandra i samförstånd och går bort till Mello West för att ta en öl.

Det är kallt, blåsigt och dålig serviceoch efter att ha kallat alla som gick förbi för Joakim, skrattat så att vi fått magknip bestämmer vi att vi ska gå hem till mig för att dricka lite rosévin.


Efter att ha påbörjat den 2:a flaskan vin vid 18 tiden tycker jag att det är dax att vi äter något. L som dessutom skulle till C/o´s sommarfest på luftkastellet skulle annars omöjligt hunnit få någon mat i sig (mamma mat på G).

Jag svänger ihop lite pasta som får många lovord, mest tror jag dock att det berodde på att alla var vansinnigt hungriga. Efter 3:e falskan vin och 50 irriterande telefonsamtal från L´s vänner som undrar var han blir av ger han sig iväg vid 20 tiden.

Jag packar ihop lite grejor så att jag ska kunna göra mig i ordning hemma hos Flygvärdinnan och så beställer vi en taxi, som även kan ta hennes cykel med sig och åker hem till henne.

Väl hemma hos flygvärdinnan blir det musik, vin och trängas vid spegeln precis som om man var 20 år igen och alltid gjorde sig iordning med kompisarna innan man gick ut.

Klockan hinner bli 20 över 01 innan vi kommer ut och då var det lika bra att åka direkt till Etagé. Inne på Etagé regerar vi på dansgolvet och sedan regerar vi även på uteserveringen där vi tillsammans med två andra tjejer startar spontandans. Efter ett tag dansar hela uteserveringen och vi kan luta oss tillbaka i soffan och överskåda vårt verk.

Helt underbart.

Tur i oturen har Burger King öppnat precis vägg i vägg med Etagé så lite i 5 trillar vi in dit för att köpa med oss nattamat hem.

Fula brickor åker i golvet och någon skriver Adolf Hitler på kontokorts slippen.

Vilken underbar kväll!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards