Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Jossan - 28 juli 2007 11:00

Hade en mycket mysig fredagskväll.

Efter jobb stack jag till St Gertrud för att gå på After Work tillsammans med min moster. Gratis buffé med kycklingklubbor, chili con carne, sallad, nachos, potatis gratäng mm. Beställde in en flaska vin till oss, men min stackars moster blir nysig och snuvig av alkohol (vilket jag inte hade en aning om) så det slutade med att jag fick dricka upp det mesta.


När moster åkt hem cyklade jag hem och ringde Flygvärdinnan för att höra vad hon hittade på. Vackra L och hans kompis var där och senare skulle även Jethon (som jag saknat!) dyka upp.  Tar mig en snabb dusch och sedan en taxi hem till Flygvärdinnan.

Några glas vin senare och efter en lång diskussion om vart vi ska gå kommer vi fram till att vi ska prova på "Swing inn", eftersom alla andra utom Flygvärdinnan är trötta på Etagé.

Taxiresan dit kommer jag sent att glömma.

Först försöker vi att få in Jimmys cykel (som vi alltid misshandlar - cykeln alltså)i bilen...taxi chauffören säger ingenting.

Under tiden vi åker i taxin trycker L, som sitter fram, på tutan och säger "Åh, jag blev så rädd att jag var tvungen att tuta".

Flygvärdinnan och Jethon håller på att sänka och höja ryggstödet på L´s stol....någon plockar av två nackstöd.....och inte ett ljud ifrån taxichauffören.

Jag hade stannat bilen och kastat ut oss.

Väl på "Swing inn" visar det sig i garderoben att L inte kommer in eftersom han har t-shirt på sig. "Bara kavaj eller kragar kommer in". Varför sa inte vakterna som släppte in oss något?

Vi lämnar genast stället och utanför står det en svettig ofräsch man - givetvis med skjorta - som har varit inne på stället men som bara är ute o röker. Vad är dealen? L´s t-shirt kostade säkert 3 gånger så mycket som denne mannens skjorta. Och om det nu handlar om att man ska se "trevlig och välvårdad" ut så var det verkligen något som vårt sällskap gjorde om man jämför med de andra som gick in.

Idioter!


Givetvis slutade det hela med att vi ändå hamnade på Etagé.

Där jag, Jethon o flygvärdinnan dansade häckarna av oss. Jag fick dessutom ovälkomnad uppmärksamhet av en man på dansgolvet som hade svårt att hålla fingrarna i styr och han fick på så sätt en ovälkomnad utskällning av mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards