Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Jossan - 4 januari 2008 23:03

Ugh. Nu har jag shoppat online igen.Inte bra. Senaste dagarnas REA-shopping har gett mersmak så nu har jag shoppat hejvilt på internet.

På H&M köpte jag ur deras nya sommarkollektion:

Ett par 70-talsjeans

En vit tunika

En grå topp

En svart stickad bomullsklänning (den är gul på bilden)

Av Jossan - 4 januari 2008 22:03

Gårkvällen spenderades hemma hos föräldrarna som skämde bort mig med god kött fondue och gott vin. Vi hade planerat att äta både förrätt och ost till efterrätt, men orkade inte pilla med förrätten och när vi väl käkat klart så var vi så mätta att vi inte kunde få ner en liten smula till.


Ikväll var jag hemma hos Flygvärdinnan för att käka mexicanskt och kolla på rysare. Hon berättade om i förrigår när hon och Jeton suttit och bokat hotellrum till vår resa.

De hade surfat runt på olika hotell och plötsligt dök det upp ett som var mycket billigare än de andra. De tyckte att det hotellet lät jättebra och innan de bestämde sig så tittade de en gång till hur det låg. De zoomade ut från kartbilden som visade hotellets läge på gatan till att visa hela Dubai. Flygvärdinnan lägger märke till att kartan ser annorlunda ut än vad det gjort på de andra hotellen....hon tycker att det ser ovanligt grönt ut i omgivningarna, vilket är konstigt eftersom det bara varit öken omkring Dubai de gånger hon mellanlandat där.

De fortsätter att zooma ut kartan.

Och helt plötsligt så, oj, Baltimore, oj Washington, oj USA.

De hade inte ens varit på en sida som gällde hotell i Dubai.

Fantastiskt.


Men till slut så hittade de ett bra lägenhetshotell som ligger bra till shoppingcenter och nattklubbar.


Ps; Fast....lite mystiska tankar kan man få när man kollar på "poolbilden" och de har klippt in samma ungar två gånger i samma bild....vad betyder det?

Av Jossan - 4 januari 2008 16:47

Jag har varit inne lite på min kusins blogg och där lagt märke till fantastiskt söta smycken av märket KyssJohanna (vilket fantastiskt namn!).

De är inte speciellt dyra i heller.

Jag tror nog att jag ska ge mig själv något av följande smycken:

Av Jossan - 4 januari 2008 15:03

Aaauurrggh

Jag är lite irriterad på min släkt på pappas sida för tillfället.

Fick precis reda på att jag och min bror fick 75:- i julklappspengar av vår farmor.

Alltså ärligt talat, ge f-n i att ge oss ngt över huvudtaget. Det känns som ett hån. Jag tar mycket hellre emot ett par grytlappar eller ett par sockor som hon stickat, för då har hon kanske för en gångs skull i alla fall tänkt på en medans hon stickade det.

Men 75 spänn.....inte ens 100:-....fast det var kanske meningen att det skulle vara 150:- till mig och inget till min bror, som förra året. Då fick jag 100:- av min pappa som sa att det var från farmor. När jag frågade om min bror också fick något och pappa sa nej så la jag pengarna hemma hos mina föräldrar. Inte f-n tänkte jag ta emot det.


Men det bästa i år från den sidan släkten var i alla fall när mina föräldrar under mellandagarna var hemma och hälsade på farmor. Hon visste att de skulle komma eftersom de pratat om det innan julen. Men de ringde ändå och förvarnade och sa att de skulle köra till henne om en stund. Hon börjar givetvis åja sig över att hon inte har något att bjuda på osv, men mina föräldrar säger att det räcker med en kopp kaffe.

När de väl kommer hem till henne så får de världens utskällning för att de har förstört julen för henne eftersom de väljer att komma när hon inte har något att bjuda på osv osv. Under samma samtal kommer det här med julklappspengarna till mig och min bror upp. Farmor svamlar något om att hon inte vet hur mycket hon ska ge osv och min far säger att han kan ringa sin syster och fråga hur mycket hennes barn fick. Då tänder kärringen till igen och säger att det ska han minsann inte göra eftersom det har han inte med att göra osv.

Efter det tackar mina föräldrar för sig och åker hem.

Bara för att mötas av ytterligare en utskällning från min pappas syster som tycker att de har förstört även hennes jul eftersom de "dykt" upp hos farmor "oanmälda"....trots att hon vetat om det länge. Nä, istället skulle mina föräldrar, enligt pappas syster, ha åkt och hälsat på farmor INNAN julen så att de kunde hjälpt henne med att handla och pynta osv.

Min pappa har flera gånger försökt att få till ett samarbete med sin syster när det gäller farmor, men hon har då sagt: "Jag kör mitt eget race".


Fy fan vad trött jag kan bli på släktingar ibland.

Måste man verkligen ha något med dem att göra bara för att man råkar vara släktingar?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards