Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Jossan - 25 januari 2008 20:53

Det blev inget after work idag.....D skulle äntligen få hem sitt utomhus SPA som han väntat på i 6 månader. Jag kände mig ganska så trött ändå så jag orkade inte gå på after work "själv".

D´s badkar hade kommit till någon postcentral i Malmö och när D efterlyste det så hävdar de att de sökt honom igår. Vilket de givetvis inte gjort eftersom D har nummerpresentatör och ingen har ringt.

D säger att han gärna vill ha hem badkaret idag och drar en liten vit lögn om att han kommer att vara borta i 3 veckor. D kan höra hur killen kliar sig i huvudet och undrar hur de ska kunna få till det. D menar på att de kanske inte vill ha ett stort badkar som tar upp en massa plats, stående där i tre veckor.

Nää...håller killen ju med. Men vad ska de göra?

Suck, ja, det är ju inte D´s jobb men han säger att om han varit som killen så hade han fixat fram en lastbil som kunde transportera hem karet till honom.

Ja, det var ju ingen dum idé säger killen och lovar att ringa tillbaka.

När killen ringer tillbaka är han stolt som en tupp och säger att han hittat en lastbil som kan leverera badkaret i kväll.

"Har du en truck?" frågar killen D.

"Va sa?" undrar D.

Killen frågar alltså om D har en truck.

"Ööööh, nej", svarar D...." jag är en privatperson och har givetvis ingen truck ståendes hemma i garaget".

"Nä hä....hur gör vi då?" undrar postkillen.

D får bita sig i tungan för att inte fråga killen om han är totalt skogstokig.

Herregud, det är ju deras jobb att leverera skiten, så varför ser de inte bara till att göra det??


Det slutar i alla fall med att D ser till så att karet körs hem till en bekant till honom och att han sen har ordnat en kranbil som kan lyfta kraret på plats.

 (Just nu håller de på med att försöka att få det på plats.....och jag passar på att uppdatera bloggen och söka jobb!)


Någons chef kommer att få sig ett argt mail imorgon........  

Av Jossan - 25 januari 2008 12:41

Jag kom att tänka lite på den här unga skådespelaren som avled i veckan, Heath Ledger, när jag satt på tåget hem från jobb. Kanske berodde det på att två tonårstjejer satt och pratade om det tragiska i hans bortgång. Dock vet jag inte om de förstod varandra eftersom den ena tjejen sa:

 "Ja, du vet han skådespelaren som hittades död....ååhhh jag minns inte hans namn....han spelade i den där filmen Mountain...något......"


I alla fall kom jag att tänka på att jag var i samma ålder som de när en annan ung skådespelare dog, River Pheonix.

Han dog endast 23 år gammal den 31 oktober 1993 när han föll ihop utanför Johnny Depps klubb The Viper Room i Hollywood. Dödsorsaken en överdos av kokain och heroin. Efter hans död brukade Johnny Depp stänga nattklubben varje halloween för att hedra minnet av River, men efter han sålde klubben 2004 har de nya ägarna övergivit hans tradition.


Man kan dra paraleller mellan både Ledger och Pheonix. De som jag främst tänker på är att de båda var attraktiva unga män med något tungtsinnt över sig. De spelade ofta i lite mörkare och allvarligare filmer. Dessutom har de båda varit med i filmer som skildrat homosexuallitet och bidragit till samhällsdebatten kring ämnet (Ledger-Broke Back Mountain och Pheonix - My own private Idaho). Pheonix själv trodde att My own private Idaho skulle öppna marknaden för filmer som skildrade homosexualitet och sa vid en presskonferens: 

"it might take a few of these films before there's a natural stride with the whole issue, and then one day it won't even be an issue, which is what I'm hoping".


Det är inte utan att man undrar vad det är som driver dessa talangfulla unga män rakt in i döden.

Sorg?

Olycka?




Av Jossan - 25 januari 2008 08:12

I går var jag och D och kollade på Andi Almqvist och hans band på Debaser. Jag älskar att vara ute med D. Det blir aldrig några tråkiga stunder, bråk eller draman. Vi diskuterar seriösa ämnen, flamsar och skrattar. Han får mig att känna mig både vacker och omtyckt.  


Åh, jag älskar Andis låt "Can´t stop laughing", den är så vacker och har en sorglig underton att jag alltid blir rörd till tårar när jag hör den. Tyvärr spelade de inte Midnight som för tillfället är min favoritlåt på senaste skivan.


Kvällens konstigaste grej.

En helt, för mig, okänd kvinna hånglade upp mig. D kände henne ytligt och hon hade pratat med oss lite tidigare på kvällen och beklagat sig över hur ensam hon var och hur avundsjuk hon kände sig när hon såg hur mysigt D och jag hade det. Först står hon och kramar om D sedan kastar hon sig över mig och överöser mig med pussar. Jag blir chockad och om jag inte hade tappat sansen helt så hade jag gett henne en örfil. Om inte för de ovälkomna kyssarna så för att hon förstörde min make up eftersom jag hade fullt med läppstift i hela huvudet.

FY!

NEJ!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards