Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Jossan - 8 januari 2008 21:38

Ååååhhh..

Var det någon som såg programmet "Outsiders" igår på tv 5?

Det handlade i alla fall om människor som lever på andra personers sopor eftersom de protesterar mot den överkonsumtion som de anser råder i samhället.

Jag kan absolut köpa deras filosofi. Jag kan bara gå till mig själv som hatar att äta rester och hellre köper ny mat.

Men samtidigt tycker jag att den haltar lite ibland.

En av tjejerna sa att hon brukade leta efter gamla möbler som hon fixade till och kunde ha i sin lägenhet. Detta var något som hon tyckte mycket om att fördriva sin tid med då hon var arbetslös. Hon tyckte om att "ha tid över för att göra det hon ville och inte hamna i ekorrhjulet av stress som alla andra (idioter?)".

Ursäkta?

Vem tror hon betalar för hennes lägenhet?

Jag vill också ha tid över för att göra det som jag tycker om, men först och främst måste jag jobba för att kunna försörja mig själv. Annars är det ju no way in hell att jag kan göra det som jag tycker om.

Dessutom om ingen hade slängt sin mat eller konsumerat saker, vilket nu framstår som något väldigt fult, så hade dessa människor varken haft mat, möbler eller kläder. Hur skulle de då klara sig i samhället?

Oj, de hade varit tvugna att jobba!

(Förlåt, nu drar jag alla över en kam vilket inte är meningen men jag tänker just på dem som var arbetslösa)

Dessutom, när folk konsumerar så skapas det arbetstillfällen.

Av Jossan - 8 januari 2008 12:52

Om ni vill veta varför Simone de Beauvoir blev en feministisk surskärring så tycker jag att ni ska kolla in filmatiseringen av hennes och Jean Paul Sartres förhållande. Filmen "I passionernas tid" sänds i kväll på Stv 2 kl 22:25.

Det är lätt att förstå varifrån hon fick inspiration till boken "Det andra könet", med tanke på att hon hade en relation med en man som fortfarande bodde hos sin mamma och som hade en fri syn på sexualitet och förhållande och därmed också ständigt hade andra kvinnor vid sidan om.


Av Jossan - 8 januari 2008 07:57

I går jobbade jag länge och var inte hemma förän vid 20 tiden eftersom jag sprang in om Maxi för att handla lite.

Pratade med D i telefon, han ringde från kanarieholmarna och sa att han saknade mig (!).

Jag blev glad.

Jag sa att jag saknade honom också.

Vi hoppas att vi hinner ses innan jag sticker till Dubai.

Han berättade att han än så länge endast gjort av med 14 euro - på ett "safe-skåp" till pass och pengar, de bor ju på ett all-inclusive ställe. Där finns allt, tennisbanor, pooler, minigolfbanor, gym, bar, restaurang så än så länge har de inte behövt lämna området. Han säger att han iof aldrig skulle åkt till ett sådant ställe med sina kompisar men eftersom han åkt med sina barn så är det perfekt. Han måste bara hålla uppsikt så att ungarna inte kränger för mycket glass/bakelser/läsk eftersom man får äta/dricka hur mycket man vill.

Åååå, jag vill oxå vara i värmen!

Tids nog.....tids nog.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards