Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Jossan - 17 januari 2008 17:58

Äntligen fick vi se solen!!

Vi bestämde oss för att åka ut till och titta på Burj Dubai, byggnaden som kommer att bli världens högsta. Vi tog en taxi ut där och taxichauffören var så himla gullig och han lyckades få oss igenom vägspärrar och annat så att vi tom kom in på byggplatsen och stod bara några 100 meter ifrån själva bygget. Herrejösses vad högt det redan var.

Efter det besökte vi ett liiitet köpcentrum som var precis nybyggt, så nybyggt att inte ens alla butikerna hade öppnat än. Det kändes lite märkligt att gå omkring där. Hela kvarteret var liksom nybyggt respektive byggarbetsplats så jag tror inte att det kom dit så många människor.

Efter att vi käkat lite lunch och klockan började närma sig 17 konfererade vi om vad vi skulle göra härnäst. Vi var alla tomma på ideer eftersom vi sett och upplevt så mycket under de senaste dagarna. Pullan kläckte den smarta idéen att vi kanske skulle åka med 03 flyget samma natt istället för att vänta till kl 10:20 följande dag. Ja, varför inte, vi kunde ju ändå inte gå ut eftersom vi då aldrig skulle orka upp.


Sagt och gjort så vi åkte hem och började packa.

Vi bestämde oss för att gå ut och äta på något finare ställe eftersom det ändå var vår sista kväll. Jag letade upp ett ställe i vår guidebok som jag tyckte lät trevligt. Det var ett mysigt ställe med marockansk mat där det satt två snubbar och spelade på citra och sjöng. Jag och Marcus ville äta något som var utmärkande just för den marockanska matkulturen så vi beställde in en rätt med lamm, vitlök och ingefära + andra för det landet sedvanliga kryddor.

Vilket misstag!

In kommer en rätt som ser ut att vara hämtad från stenåldern. Ett stycke kött som sitter fast på en benpipa som sticker rätt ut. Precis som om det bara var att grabba tag i benpipan och börja käka.

Usch.

Köttet var dock jättefint och mört men presentationen av köttet tog bort matlusten lite, dessutom låg det i någon oljig sås som inte smakade något alls.

Bläääää

Dessutom var linssoppan som vi åt till förrätt också smaklös, så jag vågade mig inte på någon desert.


Efter måltiden då klockan har hunnit bli 23:00 åker vi hem och packar det sista av våra grejor. Vid 24 tiden beställer vi en taxi som tar oss till flygplatsen.

Väl på flygplatsen får vi sitta och vänta på att checka in vårt bagage eftersom vi åker på standby. Jeton (Marcus) går fram till incheckningsdisken tre gånger för att fråga om och när vi kan checka in vårt bagage men kvinnan vid disken säger att hon ropar på oss när det blir vår tur.

02:30 ropar hon fram oss (märk väl att planet lyfter 03:00 och boardingen stänger 15 minuter innan) och när vi håller på att checka in våra väsker kommer det fram en arab och skriker på oss att vi måste skynda oss eftersom gaten bara är öppen 15 minuter till.

Det var ju för fan inte vårt fel! Hade de bara checkat in våra väskor när vi kom så hade vi kunnat sitta vid gaten och vänta för att gå på som sista passagerarna om det fanns platser kvar. Så gör man på de flesta andra flygplatser.

Stress stress stress igenom passkontroll och säkerhetskontroll, springa igenom en stor flygplats till andra sidan byggnaden. Svettiga och med hjärtat i halsgropen kom vi i alla fall med planet till Frankfurt.

Tyvärr ingen förstaklassplats idag.

Även den flygresan gick fint och i Frankfurt bytte vi till ett annat plan för att komma till Köpenhamn. Frankfurts flygplats är riktigt tråkig.

När vi åkte ut till planet så började både Marcus och Pullan att oja sig över planet..."åååh...det är en DC...blablabla....tråkigtplan....SAS gamla....litet plan" information som jag helst ville vara utan. De försäkrade mig dock om att gamla plan är bättre att åka med eftersom man kontrollerar dessa oftare. Som om det skulle få mig att känna mig lugnare!!!!

Även den flygresan gick bra men det var ganska kraftig turbulens under inflygningen men jag var helt fädig och trött så jag orkade inte bry mig.


Ja, vi hade ett par underbara dagar i Dubai och vi är överens om att vi snart måste åka dit igen....förhoppningsvis redan i maj!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards