Alla inlägg den 29 januari 2008

Av Jossan - 29 januari 2008 22:48

I lördags blev det givetvis en hel del bröllopsprat eftersom en av Nunnorna ska gifta sig i sommar. Den blivande bruden ville ha vägledning i om det var okej att köpa en dyrare bröllopsklänning, istället för att hyra en som hon från början hade tänkt sig. Hon hade blivit blixtförälskad i en klänning som nästan var dubbelt så dyr som att hyra och hon undrade lite försiktigt om hon kunde "kräva" att få känna sig nöjd och vacker i sin bröllopsklänning fastän hon kunde tycka att den var onödligt dyr.

Vi försökte att få henne att kanske ta sig en titt till bland bröllopsklänningarna och kanske tom åka över till Köpenhamn, men alla våra argument sågades vid fotknölarna och hon återkom ständigt till klänningen hon redan hittat.

Det var tämligen lönlöst - hon hade blivit förälskad och hon hade bestämt sig.

Personligen tycker jag att ett bröllop ändå är en dyr affär och det vore väl fan själv om man ska stå där framme vid altaret (ja, om man nu gifter sig i en kyrka...) och tänka "om jag bara hade tagit den andra klänningen". Självklart ska bruden ha sin klänning!

Jag hoppas bara inte att det blir ett bröllop á la Mia och Klara......

Av Jossan - 29 januari 2008 22:35

Jag bara MÅSTE skriva något om den fantastiska Tupp-middagen som jag var på i lördagskväll hemma hos Hille a.k.a Mamma Mat.

Alltså det var en riktig söndagsmiddag.

Fast på en lördag.

Det var hela nunne-gänget, förutom Juristen som numer bor i Budapest, så allt som allt var vi 6 tjejer. Ja...vi är väl tyvärr inte tjejer längre.

Tupp, kokt potatis, brysselkål, brunsås (som Hockey frågade lite skämtsamt om det var en pås-sås och fick onda ögat av mamma mat), och rödkål. Dessutom gick hon även ut i köket efter géle - vem har egentligen géle hemma år 2008 om man inte är över 70 år?

Men gott var det! Åååååå! Jag tror att jag tog tre protioner.

Till efterrätt fick vi  hemmagjord glass och ...va fasen var nu namnet...något hemmagjort kex eller kaka.  Smarrigt var det i alla fall.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards