Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Jossan - 5 januari 2008 19:08

Shit vad störd man kan bli på småsaker.

Jag hörde precis Amanda Jenssen (2:an i Idoltävlingen) singel "Do you love me" på radion och kände mig tvungen att avbryta matlagningen för att blogga.

Herregud, låten och hennes sätt att sjunga är ju Amy Winehouse rakt av!

Och hur mycket har de egentligen "fixat" till hennes röst i studion?

Jag tyckte i alla fall att det var väldigt sällan som hon kunde sjunga en ren ton under de Idoltävlingarna jag såg.

Lite synd, för jag gillade hennes lite trasiga och falska röst. Hon kändes genuinast av deltagarna, men det är bara att inse att det i musikbranschen
gäller att kränga skivor och då måste man vara mainstream.

Thank god att Bob Dylan slog igenom på sin tid eftersom musikbranschen antagligen skulle ha skrattat åt hans sura uppsyn bara han stack näsan innanför studion.


Av Jossan - 5 januari 2008 13:56

Såja, nu har jag dragit mitt stå till stacken och röstat på årets Rockbjörn.

Här är mina resultat:


1. Årets svenska kvinnliga artist

Min röst: Säkert!

Vilket jag också tror att svenska folket röstat på.


 2. Årets svenska manliga artist

Min röst: Lars Winnerbäck

Men jag tror att det blir Måns Zemmerlöv. (Svenska folket tycker att han är sockersöt och så har han spelats flitigt i radion)


 3. Årets svenska grupp

Min röst: Kent (Jag kan inte rösta på något annat, de ÄR Sveriges bästa rockband!)

Men jag tror: Sahara Hotnights (de har precis gjort comeback och jag tror att folk börjar bli trötta på att Kent alltid tar hem detta pris)


 4. Årets svenska nykomling

Min röst: Salem Al Fakir

Svenska folket måste bara rösta på honom. Fast varför var inte Säkert! nominerad i denna kategori?


 5. Årets svenska låt

Min röst: ”Cara Mia” (Jag vet…ett nederlag, men den har ju spelats hejvilt på radion.)

Jag tror även att svenska folket röstat på Cara Mia, om de inte tappat det helt och istället röstat på Ugglas ”Pärlor åt Svin”.


 6. Årets svenska album

Min röst: Kent – Tillbaka till samtiden. Jag kan inte vara opartisk!

Men det kan kanske bli så att det är The Ark som tar hem det priset, de har ju trots allt under årets gång blivit väldigt ”folkliga”, något som Kent aldrig har blivit.


 7. Årets utländska artist

Min röst: Rihanna. Fast nu ångrar jag mig nästan att jag inte röstade på Justin Timberlake, men jag känner mig bara så trött på honom för tillfället, allt låter likadant.

Men jag tror: Om det inte blir Timbaland eller Timberlake så kanske nykomlingen Mika kniper priset med sina lätt-tralliga låtar.

Men ursäkta, var är Amy Winehouse?????


 8. Årets utländska grupp

Min röst: Tokio Hotel (Det coolaste på länge!)

Men jag tror att Tokio Hotel är för smalt för den stora massan och att det istället blir Babyshambels som kniper priset, de har trots allt släppt ett nytt album som fått mycket bra kritik.


 9. Årets utländska låt

Min röst: Rihanna – Umbrella (Lätt val ”ella ellla ella” )

Vilket jag även tror att andra har röstat.

Fast åter igen, var är Amy Winehouse? Hennes ”Not going to Rehab”, är väl verkligen något som genomsyrat kändis/musikvärlden under det senaste året?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards