Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Jossan - 9 januari 2008 14:12

Assistenten ringde tillbaka!

Intevju blir den 21:a

Håll tummarna!

Av Jossan - 9 januari 2008 13:11

åååhhh....

Givetvis skulle intevjuerna vara i nästa vecka när jag är bortrest.

Assistenten som jag pratade med skulle höra efter om det var möjligt att få någon annan tid och sedan kontakta mig.

Jag får väl hoppa att hon hör av sig då.

Av Jossan - 9 januari 2008 12:18

Jag har fått ett mail från samma kommun som ringde innan och de vlll att jag ska komma på intervju!

*jippie*

Ska ringa dit efter lunch och boka en tid.


Av Jossan - 9 januari 2008 11:36

Attans, jag har ett missat samtal på min mobil från en kommun där jag sökt jobb.

Och så har de inte lämnat något röstmeddelande.

Hoppas att de ringer igen!


Av Jossan - 9 januari 2008 08:11

Fick precis reda på att de (politikerna) tänker lägga ner specialundervisningen för elever som behöver särskilt stöd i låg o mellanstadiet här på orten där jag arbetar. From 1/3 kommer dessa elever att gå fulltid i sina "vanliga" klasser.

Fattar de inte att tiden är förbi då man kunde stöpa och pressa in alla elever i samma inlärnings och undervisningsmall?

Vissa elever klarar inte av stora grupper, utan kan då bli rastlösa och kan inte koncentrera sig på skolarbetet eftersom de hela tiden måste kolla in vad de andra eleverna hittar på.

Dessa ungar kommer att hamna långt efter sina klasskamrater redan i grundskolan. Och vad tror ni att det gör med ungarnas självförtroende och självbild? Tror ni att dessa ungar kommer att tycka att det är lönt att gå i skolan? De kommer att bli än mer "uttittade" i sin stora klass eftersom de kanske inte kan sitta still, spelar pajas och stör de andra eleverna eftersom de inte orkar hänga med i undervisningen.

Jag är inte för att skilja ute elever från varandra, utan jag är för olika undervisningsformer. Man måste anpassa undervisningen efter varje elev - inte tvärt om!


Jag själv tex fattade inte ett jota av matteundervisningen när jag gick i högstadiet. Jag, min fegis, vågade inte be läraren att speciellt förklara det för mig  eftersom det kändes pinsamt då alla andra verkade fatta vad han snackade om. Jag bestämde mig för att gå över till gruppen som läste "allmän" matte och höjde därmed också mitt betyg på ett år från en 2:a till en 4:a. Den läraren tog sig tid att förklara så att jag förstod, förstod jag inte på ett sätt så försökte hon med ett annat.

Åh, jag blir så ledsen och arg när allt bara handlar om PENGAR.

Och varför är det ALLTID barn och ungdomar som måste stå tillbaka?

HALLÅ de är vår framtid! Om de inte får en bra start i livet eller de resurser de behöver så kommer det bli än svårare att reparera det senare. Alla tjatar ju om "tidiga insatser"....ja, lycka till när det inte finns några.

Nä, ungarna får väl lära sig läsa och räkna på KomVux.



Av Jossan - 9 januari 2008 07:57

På väg till jobb så träffade jag rektorn för högstadieskolan på orten där jag jobbar.

Han tittade på mig och sa att han tyckte att jag hade "magrat" (som han uttryckte det) under jullovet.

Jag bara asgarvade.

Killen behöver tydligen nya glasögon.

Å andra sidan är folk inte vana vid att se mig i strumpbyxor och stövlar. Klart att man ser smalare ut då.

Jag är ju lite extra finklädd idag eftersom jag ska gå på teater direkt efter jobb. Jag och mamma ska se Lars Noréns pjäser "Distans" och "Om ljuset". 

(Passande teaterföreställning)

Innan föreställningen så ska vi käka på Restaurang Davidshall, men vi har bara en timme på oss så det får bli något litet - som tapas.

Det ska bli mys mys.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards